سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و مصر

کد خبر: 1281273

وزیر امور خارجه آمریکا به منظور گفت و گو با مقامات عربستان سعودی و مصر در خصوص برقراری آتش بس در غزه به جده و قاهره سفر می کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و مصر

به گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱»، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو درباره آتش بس در غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان آن، به عربستان و مصر سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که بلینکن در این سفر، آتش‌بس در غزه و آزادی اسیران دو طرف را مورد بحث قرار می‌دهد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که بلینکن فردا (چهارشنبه) در جده با رهبران عربستان سعودی دیدار و گفت و گو خواهد کرد و روز پنجشنبه برای دیدار با مقامات مصر عازم قاهره می شود.

به نوشته عربی ۲۱، وزیر امور خارجه آمریکا در این سفر همچنین قصد دارد راه های پایان دادن به حملات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و خلیج عدن را مورد بحث قرار دهد.

پیشتر بلینکن در اوایل فوریه با سفر به خاورمیانه با رهبران مصر و عربستان سعودی دیدار کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سفر بلینکن به خاورمیانه پیش از سفر وی به کشورهای اتریش، کره جنوبی و فیلیپین انجام می شود.

سفر وزیر امور خارجه به عربستان و مصر در زمانی انجام می شود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد در چارچوب تلاش هایی که از سوی قطر انجام شده است به منظور مذاکره با مقامات مصر و قطر (میانجی ها) درخصوص برقراری آتش بس و آزادی اسیران صهیونیست در غزه، به دوحه سفر کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها