آیت‌الله خاتمی:

مسئولان باید موانع تولید را از سر راه بردارند/رژیم صهیونسیتی توان شکست مقاومت را ندارد

کد خبر: 1282311

خطیب جمعه تهران گفت: حداقل انتظار از مسئولان این است که موانع رو از سر راه بردارند و به نحوی عمل نکنند که تولیدکنندگان را از تولید مأیوس و پشیمان کنند. در این راستا از مسئولان محترم انتظار می‌رود که امر تولید را تسهیل کنند.

مسئولان باید موانع تولید را از سر راه بردارند/رژیم صهیونسیتی توان شکست مقاومت را ندارد

خطیب جمعه تهران گفت: حداقل انتظار از مسئولان این است که موانع رو از سر راه بردارند و به نحوی عمل نکنند که تولیدکنندگان را از تولید مأیوس و پشیمان کنند. در این راستا از مسئولان محترم انتظار می‌رود که امر تولید را تسهیل کنند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در خطبه ۹۰ نهج البلاغه از حضرت علی (ع) چنین نقل شده؛ بندگان خدا، خود را بسنجید قبل از آنکه مورد سنجش قرار بگیرید و به حساب خود برسید قبل از آن که مورد محاسبه قرار بگیرید. وی ادامه داد: ای نمازگزاران حساب قطعی و بی‌تردید انجام می‌شود و هر عمل شما از خیر یا شر مورد محاسبه قرار می‌گیرد.امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر اظهار کرد: طبق روایتی که از امام باقر علیه السلام نقل شده، امشب اولین شب قدر است. حضرت امیرالمومنین علی (ع) شب قدر را در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم پی می‌گرفت.وی ادامه داد: روایات درباره شب قدر سخن بسیار دارند و بر هر سه شب به ویژه شب بیست و سوم تاکید داشته‌اند.آیت‌الله خاتمی در ادامه بر فضیلت‌های شب قدر اشاره داشت و آیات و روایاتی را پیرامون آن بیان کرد‌.خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در بین شب‌ها لیله القدر فضیلت بسیاری دارد، تأکید کرد: در روایتی از پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم که در کتاب بحارالانوار آمده، نقل شده است؛ ماه رمضان سرور ماه‌ها و شب قدر سرور شب‌ها است.آیت‌الله خاتمی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: شاهد تقارن ۲ بهار هستیم، بهار معنویت و بهار طبیعت که مردم ما این تقارن را بسیار خوب گرفتند و این دو را در کنار یکدیگر قرار دادند. تعدادی از مردم بهار طبیعت را در حرم‌های امام رضا(ع) حضرت معصومه (س) و حرم امامزاده‌ها آغاز کردند تا بگویند که آغاز سال ما هم با یاد خدا است.

تقدیر از حضور مردم در اجتماع امام حسنی‌ها

وی ادامه داد: اجتماع ۱۰۰ هزار نفره در استادیوم آزادی انصافاً مایه افتخار بود، معنای این حرف این است که مردم ما دلداده خداوند هستند و در دل آن‌ها عشق به خداوند وجود دارد. البته صدا و سیما هم در این رابطه کم نگذاشت و جلسات قرآنی فراوانی را برگزار کرد.خطیب جمعه تهران با اشاره به فعالیت‌های دستگاه‌های خدمت‌رسان به مردم در ایام نوروز تصریح کرد: همه تاکنون خدمت کردند تا ایام نوروز با آسایش و راحتی داشته باشیم، گرچه این آمارهای کشته‌های تصادفات برای ما بسیار سنگین است‌ و از خداوند می‌خواهیم که سالی بر این مردم بگذرد که در ایام نوروز ما این حوادث سخت تصادفات را نداشته باشیم.وی در ادامه از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، کادر درمان، هلال‌احمر، صداوسیما و همه خادمان به ملت قدردانی کرد.

جهش تولید موجب عزت ملی می‌شود

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: این نامگذاری‌ها تشریفات نیست لکه این نامگذاری‌ها تعیین نقشه راه است که ابن کار با دقت‌ و کارشناسی‌ انجام می‌شود تا مقام معظم رهبری به یک نام می‌رسند. در این راستا، واقعاً مشکلات و راه‌حل آن‌ها را در نظر می‌گیرند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مشکل کشور اقتصادی است و تمام نامگذاری‌های سالیان اخیر توسط مقام معظم رهبری حول محور کارگشایی و حل مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: جهش تولید بسیار اهمیت دارد و از این طریق همه شاخص‌های اقتصادی تغییر پیدا می‌کند، بیکاری و تورم کاهش می‌یابد و صادرات رونق می‌گیرد که در نتیجه آن، استقلال اقتصادی پدیدار می‌شود که حاصل آن، عزت ملی و ایران سربلند است.وی ادامه داد: باید توحه داشت که موارد مذکور بدون مشارکت مردم امکان ندارد و هیچ جایگزینی برای مشارکت مردم نیست. قرآن کنار تاییدات الهی کمک مردم را در آیه ۶۲ سوره انفال ذکر می‌کند.آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: در رابطه با مشارکت مردم حرف‌های گفتنی بسیار است. اما، حداقل انتظار از مسئولان این است که موانع رو از سر راه بردارند و به نحوی عمل نکنند که تولیدکنندگان را از تولید مأیوس و پشیمان کنند. در این راستا از مسئولان محترم انتظار می‌رود که امر تولید را تسهیل کنند.وی ادامه داد: مردم هم به تولید داخلی بها بدهند تا جنس داخلی وجود دارد به آن بها و ارزش بدهند. البته تولیدکنندگان داخلی‌ هم دقت کنند تا اجناس را خوب و محکم تولید کنند که قابل رقابت با خارجی باشد و به فضل خدا مردم ایران مردمی هستند که می‌توانند این شعار «ما می‌توانیم» شعار واقعی مردم است.

روز جمهوری اسلامی غدیر نظام اسلامی است‌

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرارسیدن روز جمهوری اسلامی عنوان کرد: یکشنبه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که در حقیقت غدیر نظام اسلامی است‌. تغییر یک نظام امر بسیار مهمی بود که با رای بسیار بالای مردم به حمهوری اسلامی محقق شد.وی افزود: امام راحل فرمودند اگر اسلام را می‌خواهیم باید «جمهوری اسلامی» را حفظ کنیم.

مقاومت اسلامی امروز به یک شبکه گسترش تبدیل شده است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در ششمین ماه تولد عملیات طوفان الاقصی قرار داریم، تصریح کرد: طوفان الاقصی در طول تاریخ ۷۶ ساله رژیم صهیونیستی بی سابقه است. این روزها رژیم صهیونیستی در تلاش است که بگوید که شکست نخورده است در حالی‌که شکست بزرگی را متحمل شده اند.وی ادامه داد: ابتکار عمل به دست شبکه مقاومت است نه در اختیار صهیونیست‌ها لذا جنایت‌های آنان در غزه نشان از استیصال این رژیم غاصب است.خطیب جمعه تهران با اشاره به گسترش مقاومت اسلامی خاطرنشان کرد: مقاومت یک محور بود اما در حال حاضر مقاومت تبدیل به یک شبکه شده است که نیروهای مقاومت در منطقه هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند و ان شاءالله نتیجه این هماهنگی نابودی رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونسیتی توان شکست مقاومت را ندارد

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی توان شکست مقاومت را ندارد و به فضل خدا در آستانه ناتوانی کامل است، افزود: در حال حاضر مقاومت حرف اول در منطقه را می‌زند. مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنا بر بشارت قرآنی در آیه ۲۰۴ از سوره بقره پیروزی از آن مقاومت است.خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: جنایات رژیم وحشی صهیونیستی جنایاتی بی بدیل است. جنایاتی که زبان از گفتن شرم دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: قصه روز قدس امسال قصه دیگری است و به فضل خدا هفته آینده با حضور در راهپیمایی روز قدس به زنان و مردان نستوه غزه خدا قوت می‌گوئیم.

ترور را در سراسر دنیا محکوم می‌کنیم

آیت‌الله با اشاره به حادثه تروریستی روسیه، عنوان کرد: ما ترور را در همه جای دنیا محکوم می‌کنیم. داعش چیزی جز آمریکا نیست. تولید کننده داعش آمریکا است که وزیر خارجه اسبق و نامزد ریاست حمهوری آن‌ها نیز آن را اعلام کردند. داعش یک تشکل آمریکایی و اسرائیلی است.آیت الله خاتمی با طرح این سوال که چرا با گذشت ۱۸۰ روز از جنایات در غزه، داعش کم‌ترین تحرکات را برای مقابله با این جنایات ندارد، تصریح کرد: داعش ساخته و پرداخته آمریکاست و داعش یعنی اسرائیل چه گفته باشند و چه نگفته باشند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها