ناصر ایمانی در گفت‌وگو با «فردا»:

نتیجه انتخابات 21 اردیبهشت تأثیری بر ترکیب هیأت رئیسه مجلس ندارد

کد خبر: 1288064

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: خیلی مهم است که چه کسی رئیس مجلس می شود اما مهمتر از آن این است که او با چه ترکیبی از هیأت رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی می خواهد کار کند.

نتیجه انتخابات 21 اردیبهشت تأثیری بر ترکیب هیأت رئیسه مجلس ندارد

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات 21 اردیبهشت ماه از این جهت حائز اهمیت است که تکلیف 20 درصد ترکیب مجلس آینده را مشخص می کند. این موضوع به عقیده برخی کارشناسان سیاسی می تواند اثر معنی داری در تعیین فراکسیون اکثریت مجلس داشته باشد.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: قریب به نیمی از نمایندگان مردم تهران در مجلس آینده مشخص نیستند. تجربه ادوار گذشته نشان می دهد که نمایندگان تهران به نوعی موتور محرک مجلس هستند و هم در چینش مسئولیت ها و هم راهبری تصمیمات در مجلس نقش موثری دارند؛ از این رو انتخابات دور دوم حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف 49 کرسی مجلس دوازدهم در دور دوم انتخابات افزود: همین موضوع اهمیت انتخابات 21 اردیبهشت ماه را نشان می دهد اما با این وجود معتقدم تأثیر معنا داری بر چینش اعضای هیأت رئیسه مجلس نخواهد داشت چون ترکیب طیفی و تفکری هیأت رئیسه را از همین الان می شود پیش بینی کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نقش رئیس در اداره مجلس گفت: خیلی مهم است که چه کسی رئیس مجلس می شود اما مهمتر از آن این است که او با چه ترکیبی از هیأت رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی می خواهد کار کند. به عبارت دیگر چه بسا ترکیب هیأت رئیسه به گونه ای باشد که اساسا ایفای نقش ریاست مجلس با چالش هایی مواجه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها