اصلاح‌طلبان نامزد نداشتند، اما فراکسیون تشکیل می‌دهند!

کد خبر: 1289736

اصلاح‌طلبان از چند سال پیش از انتخابات مجلس دوازدهم می‌گفتند کاندیدا‌های ما تأیید صلاحیت نمی‌شوند و به همین دلیل برای حضور در انتخابات مجلس با مشکل روبه‌رو هستیم. با این حال، هم در انتخابات مجلس به شکل زیرپوستی! شرکت کردند و هم اینکه حالا خبر تشکیل فراکسیون‌شان در مجلس آینده می‌آید.

اصلاح‌طلبان نامزد نداشتند، اما فراکسیون تشکیل می‌دهند!

در حالی که دروغ کاندیدا نداشتن در انتخابات، ورد زبان اصلاح‌طلبان بود، لیستی ۱۶۵ نفره از نامزد‌های اصلاح‌طلب که علیرغم همه محدودیت‌های لیدر‌های اصلاحات برای آنان، در انتخابات کاندیدا شده بودند، منتشر شد.

حالا هم دلیل دیگری بر دروغگویی آنان عیان شده است. غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم اخیراً در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد گفته که «با توجه به اینکه تکلیف ۲۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات مشخص شده و بر اساس گرایش‌های سیاسی و حضوری که نامزد‌ها در انتخابات مجلس دوازدهم داشتند، مجموع نمایندگانی که به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کردند و نامزد شدند و آن‌هایی که مورد حمایت احزاب معتدل و برخی از احزاب اصلاح‌طلب فعال بودند، در این مرحله حدود ۸۰ نفر می‌شود و ما امیدواریم که با برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های باقیمانده این عدد نزدیک به ۱۰۰ نفر برسد.

او حتی گفته که نسبت به مجلس یازدهم وضعیت بهتری دارند و دنبال سایر ارکان مجلس هم هستند: «نسبت به مجلس یازدهم شاید بتوان گفت بیش از دو برابر وضعیتمان بهتر خواهد بود... هدف ما توفیق در مجلس است و تحقق برنامه‌هایی که بتواند گرهی از مشکلات مردم و کشور را باز کند. اما طبیعتاً برای رسیدن به آن هدف ابزار و لوازم هم نیاز است که ارکان مجلس و نهاد‌های مجلس هم جزو این عوامل هستند. ما از این منظر و از این دیدگاه به هیئت‌رئیسه مجلس و سایر ارکان مجلس نگاه خواهیم داشت تا بتوانیم نقش‌مان را ایفا کنیم و همکارانمان در آن ارکان حضور داشته باشند.»

روزنامه اعتماد هم نوشته است که شنیده‌های اعتماد همچنین حاکی از این است که منتخبین مستقلین و اعتدالی‌ها مدعی داشتن حدود ۱۰۰ کرسی در مجلس دوازدهم هستند. البته تشکیل فراکسیون مشترک مستقلین و اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها یعنی اینکه مستقل‌ها چندان هم مستقل نیستند!

شرکت نکردن اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تنها دروغی نبود که در این موضوع بیان کردند، بلکه دلیل آن را هم دروغ گفتند. یعنی در حالی که از عدم اقبال خود در جلب توجه حامیانشان مطلع بودند و می‌دانستند از صندوق‌های رأی اسم آنان بیرون نمی‌آید و به همین دلیل هم برای مواجه نشدن با شکست در انتخابات، تصمیم گرفتند شرکت نکنند. این روند تا جایی پیش رفت که حزب تندروی اتحاد ملت، از احزاب اصلی اصلاح‌طلب، عذر آن اعضای خود را که در انتخابات کاندیدا شده بودند، خواست و آن‌ها مجبور به استعفای اجباری از عضویت در حزب شدند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها