زارع‌پور مطرح کرد

تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات

کد خبر: 1290349

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه نشان می‌دهد ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده است.

تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه نشان می‌دهد ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده است.

عیسی زارع‌پور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باتوجه به اینکه این دوره هم مثل دوره گذشته احراز هویت و استعلامات به شکل برخط انجام و در هشت حوزه انتخابیه هم انتخابات به شکل کاملاً الکترونیک رخ می‌دهد، نقش ارتباطات مهم است.

وی افزود: با گذشت ۸۰ دقیقه از انتخابات آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه دریافت کردم ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در دوره گذشته انتخابات، ما در همه شعب ثابت و سیار ۹۹.۸ درصد پوشش داشتیم که اتفاق بسیار بزرگی است. در شهر و روستا و دورافتاده‌ترین نقاط کشور دسترسی به شبکه ارتباطی وجود داشت. ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شد.

زارع‌پور تاکید کرد: مشکل پوشش ارتباطی در ۲۲ حوزه‌ انتخابیه نداریم. برای رسیدن به این نقطه هم کارهای بسیاری انجام دادیم و در دو سال و نیم گذشته بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و در کنارش بیش از ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار که در مجموع ۱۰ هزار روستا را شامل می‌شود به شبکه ارتباطات متصل کردیم.

وی افزود: برای پایداری ارتباطات هم برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شده، از بررسی وضعیت باتری‌های سایتهای ارتباطی و همراه گرفته تا راه‌اندازی مسیرهای پشتیبان برای شهرهایی که فاقد آن بودند. مابقی شهرها را هم در این زمینه تجهیز می‌کنیم./ایسنا

 زارع‌پور: مشکلی در دستگاه‌های الکترونیک اخذ رای نداشتیم

وزیر ارتباطات در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: آخرین خبری که از حوزه‌های پایش دریافت کردم همچنان بیش از ۹۹/۷ درصد دستگاه‌ها برای حداقل یک بار در یک ساعت و ۲۰ دقیقه اول انتخابات وصل شده‌اند و مشکلی نداریم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره هم احراز هویت و استعلامات آن به شکل برخط انجام و در 8 حوزه هم انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود لذا نقش ارتباطات بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در دوره گذشته و اسفندماه در همه شعب ثابت و سیار 99/8 درصد پوشش داشتیم که اتفاق بسیار بزرگی بود. در تمام روستاها و دور افتاده‌ترین نقاط، دسترسی به شبکه ارتباطی کشور وجود داشت و 99 درصد استعلامات به صورت برخط انجام شد.

زارع پور تصریح کرد: این حاصل کار بسیار فشرده و شبانه روزی بود که در بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات و دستگاه‌هایی که به ما کمک کردند انجام شد و امروز هم با گذشت یک ساعت و 20 دقیقه از انتخابات همان شرایط برقرار است و آخرین خبری که از حوزه‌های پایش دریافت کردم همچنان بیش از  99/7 درصد دستگاه‌ها برای حداقل یک بار در یک ساعت و 20 دقیقه اول انتخابات وصل شده‌اند و مشکلی نداریم و 99 درصد استعلامات هم به صورت برخط انجام شده و نشان دهنده آمادگی زیرساختهای ارتباطی است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در طی 2 سال و نیم گذشته بیش از 7 هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار و در کنار آن بیش از 3 هزار روستای زیر 20 خانوار یعنی در مجموع بیش از 10 روستای جدید را به شبکه متصل کردیم که اثرش را دیدیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: برای پایداری ارتباطات هم تدابیری از قبل پیش بینی شده است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها