تصویب کلیات «طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی»

کد خبر: 1290714

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور را به تصویب رساندند.

تصویب کلیات «طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) مجلس، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی کردند و کلیات این طرح را تصویب کردند.

«محمدرضا پورابراهیمی» درباره کلیات این طرح، گفت: سازمان مالیاتی به مجلس نامه زد و اعلام کرد که اگر بنا باشد بند «س» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ عملیاتی شود، اثر منفی بر مجموع درآمدهای سازمان مالیاتی خواهد گذاشت و درخواست کردند که مجلس این بند را اصلاح کند.

وی ادامه داد: مجلس نیز یا باید در جداول بودجه این موضوع را اصلاح می‌کرد، یا باید به صورت جداگانه اصلاحیه می‌داد. در نهایت، بنا شد تا این موضوع در قالب اصلاحیه‌ای جداگانه مطرح شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این اصلاحیه، معافیت‌هایی که در سایر قوانین وجود دارد به قوت خود باقی می‌ماند و بنا نیست هیچ معافیت مالیاتی اعمال شود، اما بند «س» تبصره ۶ که به شدت اثر منفی بر عملکرد بنگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها و شهرداری‌ها داشت، اصلاح می‌شود. اصلاح بند «س» تبصره ۶ لایحه بودجه منجر به افزایش سرمایه گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد کشور خواهد شد./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها