خضریان: برگزاری الکترونیکی انتخابات شایعات را کاهش داد

کد خبر: 1290750

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزاری الکترونیکی انتخابات را عامل کاهش شایعات عنوان کرد و گفت: اقدامات وزارت کشور در دور دوم، دقت و سرعت شمارش آرا را افزایش داد.

خضریان: برگزاری الکترونیکی انتخابات شایعات را کاهش داد

علی خضریان درباره برگزاری الکترونیکی دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه در میدان عمل و اجرا به ویژه در دور دوم انتخابات دیده شد، شمارش آرا به صورت دقیق و اعلام نتایج در زمان کوتاه‌ بود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط و حرکت به سمت الکترونیکی شدن در تمامی حوزه های انتخابیه باید حفظ و ارتقا داده شود تا دقت انتخابات افزایش و برخی شایعات در این خصوص کاهش یابد، افزود: اقدامات وزارت کشور در این دوره سبب شد دقت و سرعت انتخابات بیشتر شود و باید به مجریان در این حوزه خداقوت گفت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برگزاری الکترونیکی انتخابات در این دوره، شمارش آرا را اطمینان بخش کرد که یکی از معیارهای افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات است.

خضریان بر ضرورت ارزیابی دقیق این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد و گفت: ارزیابی دقیق سبب خواهد شد اگر احتمال مشکلات فنی در این فرآیند رای گیری وجود داشت، این احتمالات بررسی و برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۴ اصلاح شود. همچنین نتایج آن در دوره آینده انتخابات مجلس با دقت عمل بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

ارتقای برگزاری الکترونیکی انتخابات و شفاف‌شدن هزینه‌ها زمینه‌ساز افزایش مشارکت است

وی با بیان اینکه در ادامه ارتقای برگزاری الکترونیکی انتخابات و شفاف شدن هزینه‌های انتخاباتی باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: اینکه مشخص شود هزینه‌های انتخابات از کجا و به چه صورتی تامین می‌شود در ارتقای مردم سالاری دینی در کنار استفاده از تکنولوژی برای برگزاری بهتر انتخابات اثرگذار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظارت بیشتر بر عملکرد نامزدها و جلوگیری از تزریق پول‌های کثیف در انتخابات از جمله شاخص‌هایی است که می‌تواند انتخابات را در کشور ما به سمت الگوی مردم سالاری دینی سوق دهد.

خضریان بیان داشت: بداخلاقی‌ها و تهمت‌هایی که گروه‌های سیاسی در آستانه انتخابات به یکدیگر می‌زنند، از معضل‌هایی است که هنوز حل نشده و چه بسا در هر دوره از انتخابات این موضوع تشدید می‌شود و اگر برخورد صحیح قانونی برای آن در نظر گرفته نشود، در مشارکت مردم اثر مثبت نخواهد گذاشت. چراکه یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم طبق نظر جامعه شناسان، علاوه بر مسائل اقتصادی و معیشتی، بدگویی نخبگان علیه یکدیگر یا علیه مسئولان حکومتی است.

وی اضافه کرد: این نخبگان شامل فعالان رسانه‌ای، فعالان اجتماعی و شبکه‌های مجازی هم می‌شوند که باید به نحوی سخن بگویند که سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات نشود و به ضرر نظام کار نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی در مناظره‌های ریاست جمهوری، این بداخلاقی‌ها انجام می‌شد که رهبر انقلاب تاکید کردند نباید این بداخلاقی‌ها شکل بگیرد و اکنون این پدیده گسترش بیشتری یافته که اگر منتخبان مردم در مجلس آینده برای آن تدبیری انجام ندهد، سبب ایجاد چالش در کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها