سخنگوی قوه قضائیه: فعلا یک حکم زیباکلام اجرایی شد

کد خبر: 1291057

سخنگوی قوه قضائیه:بازداشت صادق زیباکلام مطابق قانون بوده، زیرا این فرد محکومیت قبلی داشت و حکم وی نیز قطعی شده بود و نامبرده از این حکم نیز خبر داشت.

سخنگوی قوه قضائیه: فعلا یک حکم زیباکلام اجرایی شد

 سخنگوی قوه قضائیه گفت: بازداشت صادق زیبا کلام مطابق با قانون بوده و وی محکومیت های قبلی داشته است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بازداشت و دستگیری صادق زیبا کلام مطابق با قانون بوده و وی محکومیت های قبلی داشته است.

اصغر جهانگیر در بازدید از شهرک های صنعتی یاسوج و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وی سه حکم قطعی داشته و به مرحله اجرا رسیده بود و برای گذارندن دوران محکومیت خود به اجرای احکام مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا، حکم وقتی قطعی است که رسیدگی ماهوی بعدی نداشته باشد و قابل اجرا باشد و در واقع حکمی که به هیچ وجه از روش‌های عادی شکایت قابل تجدیدنظر و واخواهی نباشد.

جهانگیر در پاسخ به اینکه می گویند که صادق زیبا کلام در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شده است هم گفت که این موضوع باید بررسی شود.

صادق زیبا کلام در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت برای اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

زیباکلام با رأی صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است.

پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیر مستند و غیر واقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.

یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌‎الاجرا است نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است.

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز از شهرک‌ صنعتی فرودگاه یاسوج بازدید کرد./ ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها