خوشحالی جهان عرب از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1291350

منیر شفیق درباره اقدامات ایران در قضیه طوفان الاقصی گفت: نه تنها مردم فلسطین بلکه کشورها جهان عرب از حمله ایران خوشحال شدند. ایران به درستی پاسخ داد.

 خوشحالی جهان عرب از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

منیر شفیق درباره اقدامات ایران در قضیه طوفان الاقصی گفت: نه تنها مردم فلسطین بلکه کشورها جهان عرب از حمله ایران خوشحال شدند. ایران به درستی پاسخ داد.

سردار ابطحی دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه مجلس شورای اسلامی امروز در دومین همایش بین‌المللی «از ننگ نکبت تا امروز مقاومت» که در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در حال برگزاری است با اشاره به گذشت 32 هفته از نبرد فلسطین گفت: احدی در دنیا باور نداشت که رزمندگان فلسطینی بتوانند در مقابل یک جنگ جهانی که با حمایت شیاطین دنیا پیش برده می‌شود، مقاومت قهمرمانانه داشته باشند.

وی ادامه داد: اسرائیل تا امروز نتوانسته حتی یک تصویر پیروزی از خود بسازد. دیشب نتانیاهو سعی می‌کرد بگوید رژیم صهیونیستی قوی‌تر از قبل است اما در حقیقت هیچ وقت به ناتوانی و ذلت امروز نبوده است.

ابطحی با تاکید بر اینکه حماس قهرمان از همیشه پرتوان تر است خاطرنشان کرد: سرنوشت اسرائیل به سمتی پیش می‌رود که به دست خودش در حال ویرانی است.

منیر شفیق متفکر و نظریه پرداز فلسطینی در ادامه این مراسم با طرح این سوال که چطور روز نکبت فلسطین ایجاد شد؟ گفت: بعد از جنگ جهانی اول استعمار انگلیسی بریتانیایی با زور بر فلسطین و همچنین بر تمامی کشورهای عربی سلطه پیدا کرد.

وی با اشاره به هدف پروژه انگلیسی‌ها در جمع آوری تمام شهروندان یهودی از اقصی نقاط جهان برای ساکن کردن در فلسطین افزود: بیش از 100 هزار سرباز بریتانیایی برای این کار وارد این منطقه شدند، چرا که ملت فلسطین این هجرت را نپذیرفتند. به همین خاطر تقریبا حدود 20 سال زمان برد تا 600 هزار یهودی را به این منطقه بیاورد‌ند.

منیر شفیق ادامه داد: در خلال این زمان مقاومت‌های بسیاری از فلسطینیان صورت گرفت، اما این مهم منجر به خون ریزی و درگیری شد و مردم فلسطین از هر سلاحی خلع شدند. حتی از حمل و داشتن چاقوی اشپزخانه هم منع شده بودند و اگر هر فلسطینی در منزلش حتی یک پوکه گلوله داشت به اعدام محکوم بود.

این نظریه پرداز فلسطینی یادآور شد: در سال 1947 کشورها و دولت‌های بزرگ جمع شدند و بر تقسیم فلسطین تصمیم گرفتند. بر اساس آن تصمیم، 54 درصد کشور فلسطین به یهود اختصاص می یافت و باقی به فلسطینینان. آن زمان حدود دو میلیون پانصد هزار فلسطینی زندگی می‌کردند.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 6 ماه از تاریخ ذکر شده جنگ شعله ور شد. مسئولیت این جنگ با یهودیان بود بدین جهت که یهود صاحب و دارای سلاح بود، اما فلسطینینان خالی از هرگونه سلاح و امکاناتی بودند. قبل از روی دادن این اتفاق بریتانیا، یهود را به سلاح مجهز کرده بود.

منیرشفیق با تاکید بر اینکه کشورهای عربی با این حرکت بریتانیا همراه بودند اظهار داشت: براساس فشارهای مردمی 7 کشور مزدور عرب، آنها برای حمایت فلسطین ارتش فرستادند. حدود 23 هزار نفر از ارتش این کشورها به فلسطین آمدند، اما ارتش صهیونیست 77 هزار نیرو داشت. به همین خاطر 70 درصد خاک فلسطین اشغال شد و بیش از ..9 هزار نفر از مردم فلسطین وادار به هجرت شدند و در نهایت دولت یهود را بنا نهادند.

این نظریه پرداز گفت: رژیم صهیونیستی بدون هیچ حقی با زور بر این منطقه مسلط شد و بیش از 80 درصد از زمین ها و خانه ها را تصاحب کرد‌. در سال 1967 جنگی را به راه انداختند که در آن نوار غزه، منطقه سینا در مصر، نوار کرانه غربی در رود اردن، قسمت شرقی قدس و همچنین منطقه جولان در سوریه را اشغال کردند.

وی با اشاره به اینکه الان مقاومت جدیدی شروع شده است گفت: طی این 7 ماه گذشته شاهد قتل ‌و عام بیش از 35 هزار فلسطینی بودید و دشمن 80 درصد فلسطین را نابود کرد و این اتفاق مقابل چشمان جهان رخ داد تا جایی که رژیم صهیونیستی با وقاحت اعلام می‌کند همه این کارها را کرده است.

منیر شفیق با طرح این سوال که فرق مقاومت این هفت ماه با جنگ های قبلی چیست؟ گفت: تفاوت اینجاست که این 7 ماه مقاومت، ضربه‌های سنگینی را بر پیکره این رژیم وارد کرده است. به این جهت ارتش صهیونیست شکست خورده و پیروزی نداشته است.

این نظریه پرداز فلسطینی در ادامه افزود: مقاومت امروز هم پیمانانی با خود دارد که در این مسیر حمایت اخود را از فلسطین اعلام کرده‌اند‌. این جبهه ها در لبنان، یمن، عراق، سوریه، ایران و عملیات صادق آن است. به این جهت توان جبهه مقاومت در این مسیر نیرومند است. ان شاالله در این جنگ پیروز خواهیم شد و یقینا این پیروزی برای فلسطین، یمن، لبنان، عراق، ایران و سوریه خواهد بود. لذا نسل شما باید افتخار کند که در این برهه از زمان زندگی می‌کند. شما در زمان پیروزی جبهه مقاومت زندگی می‌کنید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات ایران در قضیه طوفان الاقصی گفت: نه تنها مردم فلسطین بلکه کشورها جهان عرب از حمله ایران خوشحال شدند. ایران به درستی پاسخ داد.

منیرشفیق در خصوص بی تفاوتی حکام عرب نسبت به مساله فلسطین نیز گفت: موضع آنها ضعیف و غیر قابل قبول بوده است./تسنیم

این نظریه پرداز فلسطینی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص آینده مقاومت و دولت جعلی اسرائیل گفت: بیش از 76 سال است که این رژیم جعلی بنا نهاده شده و راه حلی برای قضیه فلسطین به وجود نیامده است چرا که پروژه یهود و صهیونیست تمام کشور فلسطین را می‌خواهد و قصد دارد تمام مردم فلسطین را از کشور خودشان بیرون کند. اما فلسطین برای مردم فلسطین است و محال است مردمش کوچ کنند، به همین جهت آن کسانی که باید کوچ کنند صهیونیست ها هستند.

وی در پایان گفت: آن خط سیاسی که امام ترسیم و شهید سردار قاسم سلیمانی آن را اجرا کردند نقش بسیار بزرگی در این پیروزی داشت. امام خامنه ای نعمتی است، همانطور که امام خمینی برای مردم ایران و فلسطین نعمت بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها