نامه رئیس مجلس پاکستان به قالیباف؛ زندگی رئیسی وقف ایران و جهان اسلام بود

کد خبر: 1292468

رئیس مجلس پاکستان در نامه‌ای به همتای ایرانی خود فقدان رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان را ضایعه‌ای بزرگ برای تمام امت اسلامی دانست و تاکید کرد: زندگی آیت‌الله رئیسی وقف خدمت به مردم ایران و جهان اسلام بود.

نامه رئیس مجلس پاکستان به قالیباف؛ زندگی رئیسی وقف ایران و جهان اسلام بود

رئیس مجلس پاکستان در نامه‌ای به همتای ایرانی خود فقدان رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان را ضایعه‌ای بزرگ برای تمام امت اسلامی دانست و تاکید کرد: زندگی آیت‌الله رئیسی وقف خدمت به مردم ایران و جهان اسلام بود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی پارلمان پاکستان، سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی این کشور امروز در نامه‌ای خطاب به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت تاسف بار رئیس جمهور ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر مقامات همراه ایشان را به مردم ایران تسلیت گفت.

وی گفت: خبر این حادثه دلخراش، تمام جامعه جهانی را به شدت متاثر کرده است و در این برهه سخت پاکستان به نشانه همبستگی در کنار ایران ایستاده است. فقدان چنین دولتمردان برجسته‌ای نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای کل امت اسلامی ضایعه بزرگی است.

سردار ایاز صادق با تأمل بر خدمات قابل توجه رئیس جمهور فقید ایران خاطرنشان کرد: ما در غم رحلت مقام‌های با بصیرتی هستیم که جان خود را وقف خدمت به کشور ایران و جهان اسلام کردند. ضایعه فقدان آنها جبران ناپذیر است و فکر و دعای ما همراه خانواده های داغدار و ملت ایران که در حال گذر از این فاجعه هستند، است.

رئیس مجلس ملی پاکستان ضمن یادآوری سفر اخیر رئیس جمهور فقید ایران به پاکستان، بر پیوندهای مستحکم دوستی و همکاری دو ملت تاکید کرد. وی افزود: سفر ایشان گواهی بر تعهد مشترک ما برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه و ارتقای صلح، ثبات و رفاه در منطقه بود.

وی به نشانه احترام و گرامیداشت میراث مقام‌های فقید ایران، خواستار تاکید مجدد بر تعهد به پیشبرد آرمان صلح، وحدت و همکاری بین ملت‌های اسلامی شد.

دولت پاکستان امروز ۲۱ می (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان امروز در اسلام‌آباد و مراکز چهار ایالت این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمده است. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، امروز را روز عزای عمومی اعلام کردند.

منابع موثق در دفتر نخست وزیر پاکستان امروز به خبرنگار ایرنا گفتند: محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید ایران و سایر شهدای خدمت فردا (چهارشنبه) راهی تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

171159857

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها