برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور؛

نخست وزیر پاکستان امروز به ایران می‌رود

کد خبر: 1292572

وزارت خارجه پاکستان به طور رسمی اعلام کرد که «محمد شهباز شریف» نخست وزیر این کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و دیگر شهدای همراه او و تسلیت به ملت و دولت ایران امروز چهارشنبه به تهران می‌رود.

نخست وزیر پاکستان امروز به ایران می‌رود

به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، شهباز شریف قرار است در این سفر با حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز دیدار کند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و همچنین برخی از مقامات ارشد در این بازدید نخست وزیر پاکستان را همراهی خواهند کرد.

شهباز شریف از طرف مردم و دولت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مخبر سرپرست ریاست جمهوری و مردم ایران مراتب تسلیت خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

این ضایعه ناگوار تاکنون با موجی از واکنش‌ها در سراسر جهان مواجه شده است. ساعاتی پیش پرچم سازمان ملل متحد در مقرهای این سازمان در نیویورک، وین، ژنو و لندن به حالت نیمه برافراشته درآمد./ ایرنا

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها