بازتاب حضور انبوه در تشییع آیت‌الله رئیسی در رسانه‌های انگلیسی

کد خبر: 1292608

همزمان با مراسم تشییع رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، رسانه‌های معتبر جهان به پوشش این مراسم و حضور گسترده مردم در تهران پرداخته‌اند.

بازتاب حضور انبوه در تشییع آیت‌الله رئیسی در رسانه‌های انگلیسی

مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی امروز-چهارشنبه دوم خرداد- از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح در دانشگاه تهران آغاز شده است و ساعت ۹ صبح رهبر انقلاب بر پیکر شهید آیت الله رئیسی و همراهانش اقامه نماز کردند و بعد از آن پیکر شهدا از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع می‌شود.

رسانه‌های معتبر جهان در حالی به پوشش این مراسم پرداخته‌اند که عمده آنها در خبر پوششی خود به حضور گسترده مردم عزادار اشاره دارند.

فرانس ۲۴: حضور ده‌ها هزار نفری در مراسم تشییع

فرانس ۲۴ در گزارشی به انعکاس حضور ده‌ها هزار نفری در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید ایران و هیأت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد پرداخت.

در این گزارش آمده است: در مرکز شهر، مردم در داخل و اطراف دانشگاه تهران با به دست داشتن تصاویر رئیسی گرد هم آمده‌اند؛ جایی که آیت‌االله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر رئیس جمهور و همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه نماز اقامه کردند.

در پایتخت ایران، بنرهای بزرگ با مضمون «شهید خدمت» به نشانه ادای احترام به رئیس جمهور فقید برافراشته شده است و در دیگر بنرها نیز جمله «وداع با خدمتگزار مستضعفین» به چشم می‌خورد. مردم عزادار در مراسم تشییع که هیات‌های خارجی نیز در آن حضور خواهند داشت، قرار است از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی حرکت کنند.

در این گزارش همچنین به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت که دیروز (سه‌شنبه) با حضور ده‌ها هزار نفری عزداران در شهر تبریز و همچنین قم برگزار شد نیز اشاره شده است.

بی‌بی‌سی: جمعیت زیادی در مراسم اصلی تشییع در تهران گردهم آمده‌اند

بی‌بی‌سی جهانی نیز نوشته است که جمعیت زیادی در مراسم اصلی تشییع رئیس جمهور فقید ایران در پایتخت گرد هم آمده‌اند. تصاویر تلویزیونی خیابان‌های تهران را مملو از عزادارانی به تصویر می‌کشد که بسیاری از آنها تصویر آیت‌الله رئیسی یا پرچم ایران را در در دست دارند.

دیلی‌میل: حضور ده‌ها هزار نفری مردم در خیابان‌های تهران

روزنامه دیلی‌میل انگلیس نیز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهانش را با تیتر «حضور ده‌ها هزار نفری مردم در خیابان‌های تهران» بازتاب داد و همچون فرانس ۲۴ به روایت مراسم پرداخت.

خبرگزاری «رویترز» و «ایندیپندنت» انگلیس نیز مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید امیرعبداللهیان و همراهان در تهران را به صورت زنده پوشش می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه (ای‌اف‌پی) نیز خبر اصلی خود را به پوشش مراسم تشییع رئیس جمهور ایران اختصاص داد و تصویری از حضور گسترده مردم در این مراسم را منتشر کرد.

اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: ایرانیان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید به خیابان‌ها آمدند.

المانیتور: جمعیت انبوه برای تشییع رئیس جمهور و هیات همراهش به خیابان‌های تهران آمدند./ مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها