رای نیاوردن سارکوزی به دلیل پی گیری سیاست های اسلام هراسی

کد خبر: 140886

راه حلی که سازکوزی پیش مسلمانان قرار داده، برای مشکلی است که اصلا وجود خارجی ندارد. در فرانسه نزدیک به ۸ میلیون مسلمان وجود دارند که ۸% از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. ازسوی دیگر تعداد زنان برقع پوش به چند صد نفر نیز نمی‌رسد...

رای نیاوردن سارکوزی به دلیل پی گیری سیاست های اسلام هراسی
با تصویب قانون جدید در فرانسه، از ماه بعد زنان مسلمان در فرانسه نبایستی با برقع در مکان‌های عمومی حاضر شوند. از سوی دیگر نتایج یک نطر سنجی نشان می‌دهند که نیروهای جبهه ملی فرانسه به رهبری مارین لوپن در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آتی به دور دوم راه خواهند یافت. با کمی مداقه در دو خبر فوق نکات مهمی آشکار خواهند شد، که نشان می‌دهند این دو مسئله چندان بی‌ربط نیستند.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از وب سایت گالف نیوز، این وب سایت در گزارشی به سیاست‌های ضد اسلامی در فرانسه پرداخته است. این گزارش عنوان می‌کند «با توجه به نتایج این نظر سنجی، سارکوزی از انتخابات آینده در هراس می‌باشد زیرا که هستهٔ اصلی رای دهندگان او را گروههای راست گرا در فرانسه تشکیل می‌دهند. سیاست‌های ضد اسلامی سارکوزی در فرانسه از قدغن کردن غذاهای حلال در مدارس فرانسه شروع شده و به سیاست ضد برقع رسیده است.
راه حلی که سازکوزی پیش مسلمانان قرار داده، برای مشکلی است که اصلا وجود خارجی ندارد. در فرانسه نزدیک به ۸ میلیون مسلمان وجود دارند که ۸% از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. ازسوی دیگر تعداد زنان برقع پوش به چند صد نفر نیز نمی‌رسد.
این سخت گیری‌ها در حالی است که تعداد زنان برقع پوش در انگلستان، بیشتر از زنان فرانسه می‌باشد. این زنان به راحتی در خیابان‌های انگلستان تردد می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها به خوبی یک فرد بریتانیایی صحبت می‌کنند.»
در بخش دیگری از این مقاله نویسنده به سیاست‌های متفاوت دو کشور بریتانیا و فرانسه می‌پردازد «در حالی که جمعیت اندکی از زنان این دو کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند، واکنش‌های این دو کشور نسبت به این قضیه متفاوت بوده است. در حالی که در انگلستان این زنان از آزادی عمل برخوردارند در فرانسه زنان برقع پوش حتی نمی‌توانند در خیابان‌ها با آسودگی حرکت کنند».
در بخش آخر این مقاله اشاره شده است «این امر نشانگر عدم توانایی فرانسویان در پذیرش «چند فرهنگی» در جامعه خود می‌باشد. حال در این شرایط مسلمانان فرانسه به حمایت از لوپن می‌پردازند، که احتمال می‌رود از این سیاست‌های جلوگیری کند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها