احمدی نژاد۸۷=چاوز۹۰: قیمت نفت ۱۰۰ دلار می‌ماند!

کد خبر: 143390

چاوز در پیام تلوزیونی خود به مسائل اقتصادی ورود پیدا کرد و پیش بینی های دیگری را نیز انجام داد. چاوز اعلام کرد در سال جاری قیمت نفت به پایین تر از 100 دلار نخواهد آمد. پيش از اين نيز همتاي او محمود احمدي نژاد نيز در سال 87 گفته بود قیمت نفت پایین‌تر از ۱۰۰ دلار نخواهد آمد...

احمدی نژاد۸۷=چاوز۹۰: قیمت نفت ۱۰۰ دلار می‌ماند!
چاوز در پیام تلوزیونی خود به مسائل اقتصادی ورود پیدا کرد و پیش بینی‌های دیگری را نیز انجام داد. چاوز اعلام کرد در سال جاری قیمت نفت به پایین‌تر از ۱۰۰ دلار نخواهد آمد. پیش از این نیز همتای او محمود احمدی‌نژاد- رئیس جمهور ایران- نیز در سال ۸۷ گفته بود « نفت ديگر به پايين تر از۱۰۰ دلار نخواهد رسيد ».
هوگو چاوز- رئیس جمهور ونزوئلا- خطاب به مردمان کشورهای صادر کننده نفت (اپک) اعلام کرد، در سال جاری تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور‌ها به دلیل اعتماد به نفس دولت‌ها در اجرای اصلاحات اقتصادی، تا نیمه سال جاری ۴% افزایش خواهد داشت.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از رویترز، چاوز همچنین پیش بینی کرد که اقتصاد درسال ۲۰۱۱ همانند سال پیش رو به گسترش و پیشرفت باشد.
رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا در پیام تلوزیونی خود خطاب به مردم ونزوئلا گفت: «بیایید تا بار دیگر کشور خود را در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی قرار دهیم. من سال پیش اعلام کردم که تولید ناخالص داخلی ما ۲ در صد افزایش خواهد یافت، اما هم اکنون معتقدم این میزان دوبرابر خواهد شد و به ۴ درصد خواهد رسید».
چاوز در پیام تلوزیونی خود ورود بیشتری به مسائل اقتصادی داشت و پیش بینی‌های دیگری را نیز انجام داد. چاوزهمچنین اعلام کرد در سال جاری قیمت نفت به پایین‌تر از ۱۰۰ دلار نیاید.
او در حالی که پیش بینی می‌کرد قیمت نفت در سال جاری افزایش یابد از افزایش تبادلات اقتصادی درکشورهای امریکای جنوبی خبر داد.
به گزارش رویترز، در هفته‌های اخیر حس خوش بینی چاوز افزایش یافته است. او اعلام کرده بود که ونزوئلا پس از خروج از بحران اقتصادی، بسیار بیشتر از آن چیزی که در بودجه مشخص شده است رشد خواهد داشت.
به رغم خوش بینی‌های چاوز، بسیاری از کار‌شناسان اقتصادی معتقدند که به دلیل ترس سرمایه گذاران خارجی از قانون گذاری‌های خرق الساعه چاوز، شرکت‌های خارجی از حضور در این کشور هراس دارند و تمامی این پیش بینی‌ها، صرفا خوش بینی‌های او هستند.
تشریح پیش بینی اول احمدی‌نژاد
دوشنبه شب ۲۴ تیرماه سال ۱۳۸۷ رئیس جمهور بعد از خبر ۲۱ شبکه اول صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که نفت خام از مرز ۱۴۷ دلار هم فرا‌تر رفته بود اقدام به پیش بینی کرد که هیچ‌گاه تحقق نیافت. وی در این مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد: با روند موجود بازار و برخی تهدیدات توخالی قدرت‌های استکباری قیمت جهانی نفت باز هم افزایش خواهد یافت و برهمین اساس قیمت نفت دیگر به پایین‌تر از ۱۰۰ دلار نخواهد رسید چون عواملی که دست اندرکار بازار نفت هستند به راحتی نمی‌توانند چنین اقدامی را انجام دهند و چنین کاری موجب دگرگونی مناسبات اقتصادی جهان خواهد شد.
اوایل مهرماه همین سال قیمت نفت به زیر ۸۵ دلار رسید و در ‌‌نهایت در آذر سال ۱۳۸۷ قیمت نفت به زیر ۴۸ دلار سقوط کرد. رقمی که از سال ۱۳۸۳ تا آنزمان بی‌سابقه بود. از آنزمان تا اوایل سال گذشته قیمت نفت بین ۶۰ تا ۸۰ دلار در نوسان بوده است. از نیمه دوم سال گذشته تا کنون قیمت نفت با سیر صعودی مواجه شده است و امید می‌رود این بار پیش بینی رئیس جمهور کشورمان تحقق یابد و بازار نفت قیمتی جدید را تجربه کند. رقمی که در کوتاه مدت می‌تواند به نفع کشورهای صادرکننده نفت بالاخص ایران باشد.
به گزارش «فردا»: محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری خود که در ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ برگراز شد، اعلام کرد که قیمت نفت در سال جاری به ۱۵۰ دلار خواهد رسید. احمدی‌نژاد تاکید کرد تصور می‌کند افزایش قیمت نفت در یک بازه زمانی تا حدود ۱۵۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها