بروکسل در دومین روز از بالاترین سطح هشدار امنیتی

کد خبر: 466686

ﺷﻬﺮ ﺑﺮﻭﮐﺴﻞ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﺑﻠﮋﯾﮏ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺭﻭﺯ ﻣﺘﻮﺍﻟﯽ ﺩﺭ بالاترین ﺳﻄﺢ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻗﺮﺍﺭ گرفت.

فارس: در پی حملات مرگبار اخیر پاریس و اخبار رسانه‌ها در خصوص فرار یکی از عوامل حملات تروریستی پاریس به بلژیک، ﺑﺮﻭﮐﺴﻞ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﺑﻠﮋﯾﮏ ﺍﻣﺮﻭﺯ یکشنبه ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺭﻭﺯ ﻣﺘﻮﺍﻟﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻗﺮﺍﺭ گرفت.

ﺑﻪ گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، ﻧﺨﺴﺖ‌ﻭﺯﯾﺮ بلژیک اعلام کرده که ﭘﻠﯿﺲ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺑﺎ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ.

به دنبال دریافت یک تهدید فوری و جدی در بروکسل پایتخت بلژیک، دولت مترو را تعطیل کرد، سطح هشدارهای امنیتی را به بالاترین سطح ممکن رساند و به واسطه تهدید به حمله «جدی و قریب الوقوع»،به مردم نسبت به ازدحام در هر نقطه از شهر وحضور در مکان‌های شلوغ هشدار داد.

ﻭﺯﯾﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻠﮋﯾﮏ ﺷﻨﺒﻪ ﺷﺐ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﺳﻮﺀﻇﻦﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﺯ احتمال ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺣﻤﻼﺕ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺘﯽ ﺍﺳﺖ.

ﺑﻠﮋﯾﮏ ﻧﮕﺮﺍﻥ وقوع ﺣﻤﻼﺕ ﺍﻧﺘﺤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺸﺎﺑﻪ حملات هفته گذشته ﭘﺎﺭﯾﺲ است که ﺑﻪ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ حدود 130 ﻧﻔﺮ ﻭ مجروحیت بیش از 300 ﻧﻔﺮ ﺍﻧﺠﺎﻣﯿﺪ.

سطح امنیت در بلژیک بعد از آن افزایش یافت که حدود یک هفته از حملات پاریس که 130 نفر در آن کشته شدند و تکفیری‌های «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفتند، می‌گذرد و این در حالی است که یکی از مظنونان این حادثه از بلژیک است و هنوز دستگیر نشده است.

مقامات بلژیک می‌گویند که این شخص، فرد خطرناکی است و به همین منظور امنیت در شهر بروکسل را بعد از یک نشست وزرای ارشد، مأموران پلیس و سرویس‌های امنیتی این کشور تشدید کرده‌اند.

ﻭﺯﯾﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻠﮋﯾﮏ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﭘﻠﯿﺲ ﻟﺤﻈﻪ به ﻟﺤﻈﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﺍ ﻣﯽﺳﻨﺠﺪ و ﯾﮏ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ که دولت ﻫﺮ آنچه ﻻﺯﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﻫد.

ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ «ﻋﺒﺪﺍﻟﺴﻼﻡ صلاح» ﯾﮏ فرانسوی ﺳﺎﮐﻦ ﺑﻠﮋﯾﮏ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺣﻤﻼﺕ ﺍﻧﺘﺤﺎﺭﯼ ﭘﺎﺭﯾﺲ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ؛ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها