تدابیر شدید امنیتی در شب سال نو در اروپا و آمریکا+تصاویر

کد خبر: 477851

شهرهای اروپا و آمریکا از جمله لندن، پاریس، مسکو، بلژیک، مادرید، نیویورک و .... تحت تدابیر شدید امنیتی به استقبال سال نو میلادی می‌روند.

فارس: شهرهای سراسر جهان از جمله لندن، پاریس، مسکو، بلژیک، آنکارا، مادرید و نیویورک در بین آندسته از شهرهایی محسوب می‌شوند که در میان تشدید فضای امنیتی به دلیل ترس از وقوع یک حمله تروریستی، آخرین روز از سال 2015 میلادی را می‌گذرانند و به استقبال سال نو میلادی می‌روند.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش کرد، بروکسل جشن‌های رسمی را به دلایل امنیتی لغو کرد، پاریس نمایش آتش‌بازی سالانه در «شانزه لیزه» لغو کرد و لندن نیز تعداد مأموران مسلح در سراسر خیابان‌ها را افزایش داد و اینها بخشی از افزایش اقدامات امنیتی در شب سال نو میلادی 2016 در آمریکا و اروپا است.

پلیس بلژیک روز پنجشنبه (امروز) در عملیات تحقیق و تفحص درباره توطئه حمله تروریستی در بروکسل، 6 نفر را در حین تفحص منازل در پایتخت این کشور دستگیر کرد.

اوایل هفته نیز، دو نفر دیگر به ظن آماده‌سازی حملات در مکان‌های مختلف بروکسل در حین جشن‌های پایان سال دستگیر کرد. یک نفر دیگر نیز در ارتباط با حملات ماه گذشته پاریس که 130 کشته برجای گذاشت، مورد بازجویی قرار گرفت.

مقامات می‌گویند که نمایش آتش‌بازی و جشن و سرور که یکصد هزار نفر را سال گذشته میلادی جذب کرده بود، در سال نو میلادی 2016 به واسطه توطئه گروههای تروریستی برای انجام حملات تروریستی برگزار نخواهد شد.

در پاریس، در ماه گذشته میلادی، 130 نفر در حمله گروههای تروریستی داعش جان خود را از دست دادند و علاوه بر آنکه نمایش آتش‌بازی در شانزه لیزه لغو شده است، 11 هزار مأمور پلیس، سرباز و آتش‌نشان در سراسر پاریس گشت‌زنی خواهند کرد. در مجموع، 60 هزار مأمور پلیس و نظامی در سراسر فرانسه مستقر خواهند شد.

از طرف دیگر میدان سرخ مسکو، که در تمامی سالها مکانی است که مردم روسیه در انجا گردهم می‌آیند تا سال نو میلادی را جسن بگیرند، امسال تعطیل خواهند بود.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز اخیراً اعلام کرد: «بر کسی پوشیده نیست که مسکو یکی از اهدف مدنظر تروریست‌ها است».

در لندن نیز هزاران مأمور پلیس از جمله شمار زیادی افسران مسلح، مستقر شده‌اند و حدود 3 هزار افسر پلیس در مرکز لندن با شروع نمایش آتش‌بازی در سال 2016 مستقر می‌شوند و گشت‌زنی می‌کنند.

در «مادرید» پایتخت اسپانیا، 600 مأمور پلیس در میدان «پورتا دل سول» مستقر خواهند شد و تنها 25 هزار نفر از مردم اسپانیا می‌توانند برای برگزاری جشن سال نو میلادی در این میدان حضور داشته باشند.

در ترکیه، مقامات اعلام کرده‌اند که دو مظنون «داعش» که ظاهراً هر دو اهل ترکیه هستند، تلاش داشتند تا بمب‌گذاری‌های انتحاری در مرکز آنکارا انجام دهند.

ترکیه نیز از ماه اکتبر تاکنون به حالت آماده‌باش درآمده است. در آن ماه، دو عامل انتحاری خود را در میان فعالان صلح در آنکارا منفجر کردند و 103 نفر را کشتند.

در شهر نیویورک آمریکا نیز، سالانه یک میلیون نفر در میدان تایمز برای برگزاری جشن سال نو میلادی جمع می‌شوند و مقامات امنیتی آمریکا اعلام کرده‌اند که حدود 6 هزار افسر پلیس، برخی با لباس شخصی، مستقر می‌شوند تا امنیت افراد حاضر در آنجا را تأمین کنند.

«بیل دبلاسیو» شهردار نیویورک اعلام کرد که اقدامات امنیتی در سال جاری میلادی بیش از هر زمان دیگری گسترده و فشرده است و شامل بیش از 500 مأمور پلیس آموزش دیده برای جلوگیری از حملات تروریستی است.

وی ادامه داد: «ما شمار زیادی افسر پلیس در شب سال نو مستقر می‌کنیم که شامل تعداد زیادی نیروهای جدید مبارزه با تروریسم می‌شوند».

در سومالی، دولت از ترس وقوع حملات تروریستی، مانع از برگزاری جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی شده است. در آلمان نیز که در سال جاری میلادی یک میلیون آواره پذیرفته است، پناهگاههای آوارگان از برگزاری هرگونه آتش بازی منع شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها