غایبان تیم مذاکراتی مخالفان سوری در ژنو۳ +تصاویر

کد خبر: 484631

تشکل موسوم به شورای عالی مذاکرات، اسامی هفده فردی را که قرار است تیم مذاکراتی مخالفان سوری را در نشست ژنو ۳ تشکیل دهند، اعلام کرده است.

خبرگزاری تسنیم: این تشکل مخالفان سوری اعلام کرده است اعضای هیئت مخالفان در نشست ژنو 3 به ریاست اسعدالزعبی شرکت می‌کنند که جرج صبرا معاون است و محمد علوش هم از مذاکره‌کنندگان ارشد این هیئت خواهد بود.

ترکیب این هیئت که قرار است در نشست ژنو 3 شرکت کند، شامل چهل طیف اساسی است : ائتلاف به اصطلاح ملی سوری، شورای هماهنگی(هیئه التنسیق)، گروه‌های مسلح و شخصیت‌های مستقل، این در حالی است که آنچه به کمیته کنفرانس قاهره موسوم است، پس از عقب‌نشینی جمال سلیمان از هیئت، در نشست ژنو غیبت خواهد داشت.

جرج صبرا، هیثم المالح، فواد علی، سهیر اتاسی و نذیر الحکیم نمایندگان ائتلاف مخالفان، عبدالمجید حمو، خلف داوود و انیس مفرج نمایندگان آنچه شورای هماهنگی ملی(هیئه التنسیق الوطنیه) خوانده می‌شود، اعلام شده اند. اما گروه های مسلح خشونت‌طلب در داخل سوریه هم نمایندگانی در هیئت مخالفان سوری برای شرکت در مذاکرات ژنو 3 معرفی کرده اند که شامل اسعدالزعبی، عبدالباسط الطویل و محمد عبود هستند که به بسیاری از گروه‌های مسلح نزدیک هستند و برخی هم در آموزش افراد مسلح مشارکت داشتند، همچنین باید به احمدالحریری به عنوان نماینده شبه‌نظامیان موسوم به الجیش الحر در جنوب اشاره کرد که در هیئت مخالفان سوری حضور دارد.

اما نامی که جنجال بسیاری به وجود آورده است،‌نام یکی از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری موسوم به جیش الاسلام است، بدیهی است که قرار گرفتن وی به عنوان مذاکره‌کننده ارشد در هیئت مخالفان سوری با هدف تحریک مسکو صورت گرفته است، زیرا روسیه این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده است.

محمد عطور، بسمه قضمانی و محمد صبرا هم افراد به اصطلاح مستقل تیم مخالفان سوری را تشکیل می‌دهند.

آن طور که اعلام شده است،‌گروه تروریستی موسوم به حرکه احرارالشام که در فهرست تروریسم روسیه هم حضور دارد، در نشست ژنو 3 غایب است، هر چند اطلاعاتی تاکید می‌کند که اطلاعات جدی در داخل این گروه تروریستی درباره مشارکت در مذاکرات به وجود آمده و این اختلافات و درگیری‌ها ممکن است به جدایی برخی افراد از آن منجر شود.

اما مهمترین غایبان هیئت مخالفان سوری، گروه موسوم به جبهه التغییر و التحریر به ریاست قدری جمیل و آنچه شورای سوریه دموکراتیک(مجلس سوریا الدیمقراطیة)خوانده می‌شود به ریاست هیثم مناع و همچنین جریان موسوم به بناء الدولة و موسسه لؤی حسین هستند.

حضور محمد علوش از سرکردگان گروه تروریستی جیش الاسلام وابسته به عربستان در تیم مذاکراتی مخالفان سوری

هیثم مناع غایب نشست ژنو 3

جرج صبرا

قدری جمیل از مخالفان داخلی سوریه غایب نشست ژنو 3

اسعد الزعبی از نمایندگان گروه‌های مسلح و رئیس تیم مذاکراتی مخالفان در ژنو 3

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها