اعدام اعضای منافقین بر اساس محاکمه مجدد بود

کد خبر: 554481

مساله خیلی پیچیده نیست. یک عده جرمی مرتکب می‌شوند، محاکمه می­‌شوند و زندان می‌روند. زمانی هم که در زندان هستند، باز جرمی مرتکب می‌شوند و یا بعضی از جرایمی که قبلاً انجام داده ­اند برملا می­‌شود. مثلا فردی بخاطر یک جرم به 2 سال حبس محکوم می­‌شود اما در طول این مدت مشخص می­‌شود که در یک ترور هم نقش داشته است.

اعدام اعضای منافقین بر اساس محاکمه مجدد بود
علی رازینی
سرویس سیاسی فردا: روز گذشته نواری منتسب به آیت الله منتظری در فضای مجازی منتشر گردید که به دفاع از منافقین پرداخته است. بحث اعدام اعضای سازمان تروریستی منافقین پس از عملیات مرصاد یکی از بحث‌های تاریخی که در سال‌های اخیر بوده است
علی رازینی از قدیمی ترین مسئولان قضایی کشور که در سال ۷۷ هدف عملیات تروریستی منافقین بود. وی چند روز قبل و به مناسبت سالگرد عملیات مرصاد در مصاحبه‌ای به بررسی عملکرد منافقین در سال‌های پیش و بعد از انقلاب پرداخته است.
رازینی در خصوص مبنای فقهی مجازات اعضای سازمان مناففین گفت: «بعد از اینکه سازمان مجاهدین علیه انقلاب اسلامی اعلام جنگ مسلحانه کرد امام فرمودند اینها معارض هستند و با آنها برخورد قاطع صورت گیرد، امام فرمودند اگر یک گروه مسلح در مقابل نظام قیام کند همه اعضای آن معارض هستند حتی آنهایی که در شاخه نظامی نیستند و نظام شروع به برخورد کرد با اینها.»
او در قسمتی از این مصاحبه در خصوص اعدام‌ اعضای منافقین در سال ۶۷ می‌گوید: «مساله خیلی پیچیده نیست. یک عده جرمی مرتکب می‌شوند، محاکمه می­‌شوند و زندان می‌روند. زمانی هم که در زندان هستند، باز جرمی مرتکب می‌شوند و یا بعضی از جرایمی که قبلاً انجام داده ­اند برملا می­‌شود. مثلا فردی بخاطر یک جرم به 2 سال حبس محکوم می­‌شود اما در طول این مدت مشخص می­‌شود که در یک ترور هم نقش داشته است. تعدادی از منافقین در شرایطی بودند که جرایم جدیدی داشتند که امام(ره) دستور دادند اینها دوباره محاکمه شوند و یک جمعی مرکب از قاضی و دادستان آمدند و در یک برهه، همه را محاکمه کردند و حکم صادر شد.»
وی در ادامه گفته است: «اگر منافقین فقط خودشان بودند شاید نظام با عفو و رافت اسلامی با آنها برخورد می‌کرد، کما اینکه در اثر آموزش‌هایی که صورت گرفت صدها نفر از آنان توبه کردند اما وقتی امام (ره) می‌بیند دشمن خارجی از اینها سوء استفاده می‌کند دستور دادند قاطعانه برخورد شود و فرصت اینکه اینها ابزار و جای پایی برای دشمن باشند داده نشد. »
مشروح مصاحبه حجت‌الاسلام رازینی در خصوص منافقین را اینجا بخوانید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها