اوضاع سامرا به حالت عادی بازگشت

کد خبر: 587285

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است، گفت: هم اکنون دو هواپیمای مجهز امدادی از ایران به کشور عراق اعزام شده اند تا با تسهیل بخشی به اقدامات امدادی، پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.

خبرگزاری ایرنا: حمیدرضا گودرزی افزود: براساس آخرین آمار واصله از شهر سامرای عراق، براثر انفجار انتحاری بمبی در یک پارکینگ عمومی، تعدادی از زائران و مسافران از جمله هشت نفر از هموطنانمان به شهادت رسیده و تعداد قابل توجهی از حاضران در صحنه نیز مجروح شدند.

وی ادامه داد: این زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که براثر حمله عوامل انتحاری دچار حادثه شدند.
گودرزی درخصوص هویت این افراد گفت: از آنجایی که این زایران جزو کاروان‌های آزاد بوده‌اند، اسامی دقیق تمامی آنها مشخص نیست اما براساس تحقیقات اولیه تیم اعزامی کشور، تعدادی از این زایران از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و همچنین اصفهان بوده‌اند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اعلام این خبر که در همان لحظات نخست انفجار، یک هیات از سفارت ایران در عراق برای اطلاع از جزییات حادثه و اتخاذ تدابیر فوری و همچنین انتقال سریع مجروحان ایرانی این حادثه به بیمارستان در محل انفجار حاضر شدند، افزود: دو هواپیمای امدادی نیز از فرودگاه تهران در حال اعزام به کشور عراق است تا اقدامات امدادی را تسهیل بخشیده و پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.

وی در پاسخ به نگرانی هموطنانی که اقوام آنها در کشور عراق به سر می‌برند، گفت: در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، اوضاع در شهر مقدس سامرا تحت کنترل امنیتی است و هیچ‌گونه خطری این شهر و مرقدهای 'امامین عسکریین' (ع) را تهدید نمی‌کند. بطوری که پس از تدابیر امنیتی اولیه که در محل انفجار و اطراف حرم امامین عسکریین (ع) به اجرا درآمد و اطمینان از نبود هرگونه تهدید تروریستی در این شهر، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها