پیشنهادهای سایبری اوباما به ترامپ

کد خبر: 597619

تأمین امنیت سایبری، از موضوع‌های مهمی است که امروزه مورد توجه همه کشورها قرار دارد و دولت امریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.

روزنامه ایران: تأمین امنیت سایبری، از موضوع‌های مهمی است که امروزه مورد توجه همه کشورها قرار دارد و دولت امریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.
امنیت سایبری یکی از دغدغه‌های باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی امریکا بوده و حالا هم که مدت زیادی از زمان مسئولیتش باقی نمانده است، تلاش دارد تا از آینده سایبری این کشور مطمئن شود. وی در این راستا از دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب امریکا خواسته است تا با اجرای برنامه‌هایی ویژه در 100 روز نخست فعالیت دولت جدید، به فکر مقابله با هکرها و مجرمان سایبری باشد.
اوباما در قالب این برنامه، پیشنهادهای متعددی داشته که یکی از آنها آموزش 150هزار متخصص امنیت سایبری است تا در دولت چهارساله ترامپ بتوانند از زیرساخت‌های سایبری این کشور محافظت کنند. البته کمیسیون ارتقای امنیت سایبری دولت اوباما پیشنهادهای دیگری نیز در این زمینه ارائه داده است. گفته می‌شود این کمیسیون بیش از 50 پیشنهاد به ترامپ ارائه داده است که اجرای بسیاری از آنها به تأمین منابع مالی در سطحی بیشتر از میزان موجود فعلی بستگی دارد.گفتنی است این کمیسیون کار خود را ماه فوریه گذشته و به منظور شناسایی چالش‌های امنیت سایبری امریکا آغاز کرده بود و حالا به نتایج جدیدی دست یافته و پیشنهادهایی را برای دولت بعدی آماده کرده است.
از پیشنهادها و دستورالعمل این کمیسیون و دولت اوباما به ترامپ می‌توان به الزام‌هایی همچون حفاظت، دفاع و ایمن‌سازی زیرساخت‌ها و شبکه‌های دیجیتال موجود اشاره کرد. استفاده از روش‌های خلاقانه و تسریع سرمایه‌گذاری برای افزایش ایمنی و رشد شبکه‌های دیجیتال و اقتصاد دیجیتال نیز از دیگر موضوع‌هایی است که مورد توجه این کمیسیون قرار گرفته و انتظار می‌رود ترامپ با توجه به چنین موضوع هایی، به تأمین امنیت سایبری امریکا کمک کند. تجهیز بهتر دولت برای افزایش کارآیی و ایمنی آن در عصر دیجیتال و نیز ایجاد توانمندی‌های لازم در نیروی کار فعال در حوزه امنیت سایبر بخشی دیگر از الزام‌هایی است که این کمیسیون عنوان کرده است. همچنین تضمین اقتصاد دیجیتال جهانی به شیوه‌ای باز، عادلانه، رقابتی و ایمن نیز یکی دیگر از این دستورالعمل هاست. کمیسیون مذکور در الزام‌های خود تنها به دولت اکتفا نکرده و مصرف‌کنندگان را نیز مورد توجه قرار داده تا جایی که یکی از بندهای این دستورالعمل، آماده کردن مصرف‌کنندگان برای رشد در عصر دیجیتال است.
کمیسیون ویژه امنیت سایبری دولت اوباما همچنین از ترامپ خواسته است تا از نیروی انسانی مصرف‌کنندگان عادی محصولات الکترونیک برای ارتقای امنیت سایبری استفاده کند، زیرا این مقوله به تک تک افراد مربوط است و لذا مردم باید در زمان انجام خریدهای مختلف این موضوع را مورد توجه قرار دهند. این کمیسیون همچنین از صاحبان مشاغل، رؤسای مؤسسات آموزشی، سازمان‌های حقوق مصرف‌کنندگان و مدیران ارشد دولتی خواسته است تا برای افزایش آگاهی عمومی در حوزه امنیت سایبری عزمی جدی داشته باشند چرا که افزایش همکاری دولت با بخش خصوصی از جمله شروط موفقیت این پیکار است.

از دیگر توصیه‌های ضروری این گزارش می‌توان به ایمن‌سازی اینترنت اشیا با همکاری وزارتخانه‌های مختلف و بخش خصوصی اشاره کرد که برای تحقق آن زمانی 60 روزه در نظر گرفته شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها