ماهی گیری کانادا از حوض گل آلود ترامپ

کد خبر: 622323

شاید بتوان فعلاً نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو را فرصت طلب ترین مقام سیاسی دنیا نامید.

روزنامه خراسان: شاید بتوان فعلاً نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو را فرصت طلب ترین مقام سیاسی دنیا نامید.
با فرمان مهاجرتی ترامپ و آغاز بلبشوی مهاجرت به کشوری که خود را سردمدار " جهان آزاد" می داند،چراغ سبز ترودو به کسانی که منتظر ورود به خاک ایالات متحده هستند، فرصتی را پیش روی این افراد قرار می دهد.کانادا با این موضع گیری قصد دارد به کانون و مرجعی برای مسافرانی تبدیل شود که همیشه در مقایسه با آمریکا، در نوبت انتخاب های بعدی مقصد مهاجرت قرار می گرفت. گسیل شدن انبوهی از نخبگان که مقهور سیاست های نژاد پرستانه ترامپ شده اند، برای کانادا نوید بخش تحولاتی شگرف در حوزه های متعدد تکنولوژیکی، اقتصادی و ... خواهد بود.
این مسئله می تواند برای آمریکا به بحران جدی در از دست دادن نیروهای متخصص تبدیل شود. نخبگانی که با نیات مختلف، آمریکا را اولویت اول مهاجرت خود انتخاب کرده اند، اگر رضایتمندی و عزت و رفاه را در برخورد های دولت مقصد نبینند و با بی احترامی و موانع سخت قانونی در خروج و ورود به کشور مواجه شوند، طبیعتا به سمت همان چراغ سبزی می روند که شاید از جذابیت های انتخاب نخست، چیزی کم نداشته باشد.
در این میان شرکت های بزرگ کانادایی در رقابت با شرکت های آمریکایی، دعاگوی نخست وزیری هستند که با ژست های مهاجر پذیری ناشی از فرصت سوزی ترامپ، از خدمات این افراد بلا تکلیف بهره مند خواهند شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها