ترقی: شهردار نباید از جناح سیاسی خاصی باشد

کد خبر: 677289

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر شهردار فردی باشد که تمامی دستگاه‌های مربوطه با وی همکاری کنند موفقیت بیشتری را در مدیریت خود به دست خواهد آورد.

باشگاه خبرنگاران:عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر شهردار فردی باشد که تمامی دستگاه‌های مربوطه با وی همکاری کنند موفقیت بیشتری را در مدیریت خود به دست خواهد آورد.
حمیدرضا ترقی عضو حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون ویژگی‌های یک شهردار ایده‌آل که باید شورای شهر آن را معیار انتخاب خود قرار دهد اظهار داشت: شهردار اگر از سابقه و توانایی اجرایی بالا برخوردار نباشد و اشراف کافی به مجموعه مسائل اقتصادی، عمرانی، محیط زیست و فرهنگی نداشته باشد نمی‌تواند یک موفقیت بالایی را کسب کند.

وی افزود: مردم انتظار دارند شخصی که مدیریت شهر را برعهده می‌گیرد از توانمندی‌های بالایی برای اداره شهر بزرگ تهران برخوردار باشد و بتواند بر اساس منافع مردم با بخش‌های مختلف ارتباط برقرار کند. ترقی بیان داشت: شهردار باید توانایی کسب درآمد را داشته باشد و به گونه‌ای عمل کند که به مردم فشاری وارد نیاید و در مصرف سرمایه نیز باید به گونه‌ای مدیریت کند که سرمایه شهرداری به هدر نرفته و از آن پول بهترین بهره‌برداری را برای حل مشکلات شهری انجام دهد. عضو حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر شهردار فردی باشد که تمامی دستگاه‌های مربوطه با وی همکاری کنند موفقیت بیشتری را در مدیریت خود بدست خواهد آورد. وی ادامه داد: اصولا در شهرداری دخیل‌سازی گرایش‌های حزبی و جناحی مشکلات مردم را دو چندان می‌کند و تنها یک جناح می‌تواند به شهرداری کمک کند اما اگر شهردار از جناح سیاسی خاصی نباشد و بی‌طرف عمل کند و عمده توجهش به مسائل عمرانی محل مشکلات مردم باشد قطعا سطح مشارکت مردم در شهرداری افزایش خواهد یافت. ترقی خاطر نشان کرد: در غیر این صورت شهرداری در اختیار یک جریان سیاسی خاص قرار می‌گیرد و نتیجه این خواهد شد که احزاب دیگر رقبتی به همکاری با شهرداری نشان نمی‌دهند این درحالی است که شهرداری بدون مشارکت مردم و همه آحاد مردم فارغ از هرگونه گرایش سیاسی نمی‌تواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها