توصیه ناصحانه به آقای روحانی!

کد خبر: 690521

آقای روحانی علاوه بر رفتار و مواضع سؤال برانگیز و بعضاً" ساختارشکنانه ای که در دوران رقابت‌های انتخاباتی اتخاذ کرد، پس از پیروزی نیز گاه و بیگاه همان رفتارها را ادامه داده است.

سرویس سیاسی فردا؛ مهدی فضائلی*: انتخاباتی با شکوه و رقابتی برگزار شد و رئیس جمهور مستقر بار دیگر مورد اعتماد اکثریت جامعه قرار گرفت.
دولت دوازدهم در شرایط ویژه و حساسی با ریاست روحانی قرار است سهم مهم خود را در پیشرفت و اعتلای کشور ایفا کند.
وضعیت اقتصادی نگران کننده، مطالبات بحق و انباشته شده مردم، شرایط حساس و پیچیده منطقه، تهدیدات امنیتی و غیرامنیتی نشانه رفته به سمت ایران و خصومت‌های روزافزون آمریکا نسبت به ملت و نظام، شمایی از خطیر بودن اوضاع و اولویت‌های مهمی را به همه یادآوری می‌کند.
البته از سوی دیگر فرصت‌های فراوان مانند منابع عظیم و بی نظیر یا کم نظیر، مردم هوشیار، علاقمند و با انگیزه برای پیشرفت و حاضر و آماده در میدان، نیروی انسانی تحصیلکرده، تجربیات بس گرانقدر، نفوذ و اقتدار بی سابقه در منطقه، امنیت بالا و از همه مهم‌تر امداد و نصرت الهی شامل حال این کشور، همگی آینده‌ای روشن و پر از‌موفقیت را نوید می‌دهد.
هنر بزرگ مسوولان عالی کشور و به‌خصوص رئیس جمهور، شناخت و بهره برداری از این فرصت‌ها برای مقابله با تهدیدات و تصمیم‌گیری‌های سنجیده برای سرو سامان دادن به نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی است.
در این میان اگر رئیس دستگاه اجرایی کشور به جای کاستن از حاشیه‌ها و تمرکز بر متن و به جای توجه به اولویت‌های اصلی به‌اولویت‌های دست چندم و گاه امور مضر، خود و کشور را مشغول کند معلوم است که چه درو خواهد کرد!
آقای روحانی علاوه بر رفتار و مواضع سؤال برانگیز و بعضاً" ساختارشکنانه ای که در دوران رقابت‌های انتخاباتی اتخاذ کرد، پس از پیروزی نیز گاه و بیگاه همان رفتارها را ادامه داده است. رفتارهایی که به صراحت از سوی عناصر افراطی، تند و ساختار شکن داخل کشور و همچنین از سوی چهره‌های فراری از مردم و پناه برده به بیگانگان مورد استقبال قرار گرفته است. این در حالی است که ایشان به دفعات رقابت‌ها را پایان یافته خوانده و همه را به همدلی فرا می‌خواند و ظاهراً" دست دوستی به سمت منتقدان دراز کرده است!
آقای روحانی از یک سو در هر سخنرانی بارها از مقام معظم رهبری و تبعیت از ایشان یاد می‌کند و از سوی دیگر هراز چندگاه مطالبی مطرح می‌کند که درست یا غلط از آن برداشت زاویه با رهبری می‌شود.
آقای روحانی از یک سو، گاهی نقش اپوزیسیون را بازی می‌کند و از‌سوی دیگر در مجالس خصوصی خود را همان روحانی ۵۷ معرفی می‌کند و آماده خادمی بزرگان!
این رفتارها و مواضع متناقض آقای روحانی در کنار نیش‌ها و کنایه‌های آزاردهنده ایشان، نه تنها امکان خوش بینی را به منتقدان نمی‌دهد بلکه موجب شده حتی برخی نزدیکان و حامیان خود او نیز به وی هشدار و تذکر بدهند.
بنابر اخبار موثق، طی دو سه هفته اخیر، هم برخی اعضای کابینه، هم برخی چهره‌های معقول اصلاح طلب و هم برخی حامیان سرشناس آقای روحانی به اشکال مختلف از کتبی گرفته تا شفاهی و به‌صورت مستقیم یا دادن پیغام، خطاها، بداخلاقی‌ها و کج تابی‌های او را به وی متذکر شده و او را انذار داده‌اند که ادامه این روند نتایج خوبی را برای او و کشور به‌دنبال نخواهد داشت.
ناصحانه به آقای روحانی توصیه می‌کنیم، اگر به هر دلیل، نقد منتقدان را برنمی تابد و به جای برفراز کردن پرچم کار و اقدام و عمل برای حل مشکلات و پاسخ به مطالبات اصلی و واقعی اکثریت مردم، حاشیه پردازی و حرف و کنایه و نیش زبان را اختیار کرده است، جادارد نصیحت مشفقانه و خیرخواهانه دوستان و حامیان مؤثر خود را بشنود و مسیر ناهموار به ناکجا آباد را به سمت خدمت واقعی به مردم تغییر دهد و دست از اشتباه محاسباتی بردارد و از گذشتگان عبرت بگیرد!
نیروهای "واقعاً""حزب اللهی و انقلابی نیز باید هوشیار باشند تا میدان بازی از کار و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه تولید و اشتغال، به حاشیه‌های فرصت سوز و خسارت بار کشانده نشود و بهانه به‌دست بهانه جویان داده نشود و آنان را در موضع مظلومیت قرار ندهد!
نیروهای انقلابی با عقلانیت و رعایت قانون و اخلاق و تفکیک نوع مواجهه با نیروهای درون نظام از دشمنان، اجازه ندهند حاشیه‌ها، برای ناکارآمدی‌ها "حاشیه امن" بسازد!
*صبح نو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها