جامعه جهانی خواب است؟ +عکس

کد خبر: 721676

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر حملات گسترده به اقلیت مسلمان «روهینگیا» در میانمار، گفت جامعه جهانی باید هرچه زودتر وارد عمل شود.

جامعه جهانی خواب است؟ +عکس
خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که جامعه جهانی باید پیش از آنکه دیر شود، برای توقف نسل‌کشی روهینگیا وارد عمل شود.
محمد جواد ظریف
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر حملات گسترده به اقلیت مسلمان «روهینگیا» در میانمار، گفت جامعه جهانی باید هرچه زودتر وارد عمل شود. وی در توییتر نوشت: «هیچ توجیهی برای آنکه جامعه بین‌الملل اجازه دهد نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در برابر دیدگان ما ادامه یابد، وجود ندارد. باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، وارد عمل شویم.» در هفته‌های اخیر، فشارها به اقلیت مسلمان در منطقه «راخین» میانمار افزایش یافته، به نحوی که تاکنون بیش از 100 هزار نفر از این افراد مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک و به بنگلادش فرار کنند. سازمان ملل می‌گوید شمار آوارگان ممکن است به 300 هزار نفر افزایش یابد. دولت میانمار اقلیت روهینگیا را شهروند این کشور ندانسته و آن‌ها را از بسیاری از حقوق محروم کرده است. همزمان بودایی‌های تندرو همراه با ارتش هر از چندگاهی روستاهای محل زندگی این افراد را هدف حمله قرار می‌دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها