بررسی طرح اجرای اصل تجمعات قانون اساسی در کمیسیون شوراها

کد خبر: 828489

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: طرح اجرائی کردن اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بررسی شد تا در مورد مکان تجمعات مردمی تصمیم گیری شود.

بررسی طرح اجرای اصل تجمعات قانون اساسی در کمیسیون شوراها

خانه ملت: اصغر سلیمی در تشریح نشست کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح اجرائی کردن اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بررسی شد تا در مورد مکان تجمعات مردمی تصمیم گیری شود.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کلیات این طرح رای آورد و در کارگروه بررسی می‌شود، بیان کرد: براساس این طرح، تجمع کنندگان نیاز به اخذ مجوز از هیچ مرجعی ندارند.

وی افزود: نماینده مجلس باید در تجمعات زیر ۳۰۰ نفر در جمع معترضین حضور یابد و در تجمعات کمتر از ۷۰۰ نفر نیز باید رئیس مجمع نمایندگان آن استان حضور یابد.

سلیمی ادامه داد: اگر اجتماع معترضین کمتر از ۲ هزار نفر باشند، نواب رئیس مجلس باید در جمع معترضین صحبت کند و در تجمعات بالای ۲ هزار نفر نیز باید رئیس مجلس در جمع معترضان صحبت کند، البته این مسائل فقط در طرح مطرح شده و به دلیل عدم اتفاق نظر، این موضوع در کمیسیون بررسی می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: روند عملیاتی شدن جزء (۱) بند (الف) ماده (۲۶) احکام قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور با حضور مسؤولان و نمایندگان شورای‌عالی آمایش سرزمین و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

وی افزود: سازمان برنامه گزارشی در زمینه روند عملیاتی شدن آمایش سرزمین ارائه کرد و مشخص شد که کشور به ۹ منطقه تقسیم بندی شده است که در ۲۰ استان مطالعات اولیه آمایش سرزمین در حال تکمیل و نهایی شدن است و ۱۱ استان دیگر نیز در حال فعالیت در این زمینه هستند.

سلیمی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها در سال ۹۱ آمایش سرزمین تصویب شده، ولی اجرا نشده است، اظهار داشت: نمایندگان به عدم اجرای آمایش سرزمین اعتراض داشتند، در این زمینه از قانون برنامه ششم یکسال عقب هستیم، زیرا در سال اول باید مطالعات آمایش سرمزنی تکمیل می‌شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: قرار شد نامه‌ای را به دیوان محاسبات بدهیم تا مشخص شود برای آمایش سرزمین در برنامه پنجم و ششم چه اقداماتی انجام شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها