در دیدار وزرای خارجه ایران و کره شمالی چه گذشت؟

کد خبر: 855706

وزرای خارجه ایران و کره شمالی با ابراز رضایت از روابط دوجانبه بر تقویت مناسبات تأکید کرده و درباره مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو پرداختند.

در دیدار وزرای خارجه ایران و کره شمالی چه گذشت؟

خبرگزاری فارس:«ری یانگ - هو» وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) که برای دیداری رسمی از کشورمان، در تهران به سر می‌برد، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار، با ابراز رضایت از روابط دوجانبه و استقبال از گسترش آن، در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و دیگر موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه کره شمالی در مدت دو روز حضورش در تهران با دیگر مقامات عالی رتبه کشورمان نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کره شمالی در فروردین ماه سالجاری (۱۳۹۷) سفری به چین، جمهوری آذربایجان و روسیه داشت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران فروردین ۱۳۹۷ در حاشیه اجلاس میان دوره‌ای وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد با وزیر خارجه کره شمالی دیدار و گفتگو کرده بود.

محمود فرازنده دستیار وزیر و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه نیز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سفر به پیونگ یانگ با معاون وزیر خارجه کره شمالی درباره مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداخت.

«ری سو یونگ» وزیر خارجه پیشین کره شمالی شهریور ۱۳۹۳ در سفر به ایران برای شرکت در پنجاه و سومین نشست سازمان مشورتی حقوقی آسیا - آفریقا با ظریف دیدار کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها