ورود مجلس به مالیات بر عایدی «مسکن و سرمایه»

کد خبر: 857239

صدیف بدری با اشاره به طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین در مجلس گفت: بر اساس این طرح قرار است از زمین‌های خالی و ساختمان‌های مسکونی که اجاره داده نمی‌شود، مالیات دریافت شود تا از این طریق صاحبان این املاک تشویق و ترغیب به خرید و فروش و اجاره واحد‌های مسکونی شوند.

ورود مجلس به مالیات بر عایدی «مسکن و سرمایه»

خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مالیات بر عایدی مسکن به خودی خود می‌تواند جلوی افزایش قیمت مسکن را بگیرد. چرا که در حال حاضر شاهد وضعیت آشفته‌ای در موضوع اجاره‌بها و مستجرین هستیم. صدیف بدری با اشاره به طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین در مجلس گفت: بر اساس این طرح قرار است از زمین‌های خالی و ساختمان‌های مسکونی که اجاره داده نمی‌شود، مالیات دریافت شود تا از این طریق صاحبان این املاک تشویق و ترغیب به خرید و فروش و اجاره واحد‌های مسکونی شوند.

وی افزود: به نظرم جزئیات این طرح مقداری در کمیسیون عمران تغییراتی داشته باشد لذا در کنار مالیات بر عایدی مسکن باید موضوع مالیات بر عایدی سرمایه هم مورد بررسی قرار گیرد. سخنگوی کمیسیون عمران بیان داشت: بایداز پول و سرمایه‌هایی که به هر نحوی در تولید به کار گیری نمی‌شوند و در بازار دلالی و سوداگری به گردش در می‌آیند مالیات دریافت شود. مالیات بر عایدی مسکن و مالیات بر عایدی سرمایه هر دو باید به یک اندازه مورد رسیدگی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مالیات بر عایدی مسکن به خودی خود می‌تواند جلوی افزایش قیمت مسکن را بگیرد. چراکه در حال حاضر شاهد وضعیت آشفته‌ای در موضوع اجاره‌بها و مستجرین هستیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: در حال یک سری تحرکاتی در زمینه مسکن و اجاره بها در «وزارت راه وشهرسای» آغاز شده است که این تلاش‌ها باید حتما تبدیل به یک لایحه شود و البته ما هم اصرار بر این داریم که این راهکار‌ها به لایحه تبدیل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها