موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟

کد خبر: 887107

«محمد شریعتمداری» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دومین وزیر پیشنهادی بود که نمایندگان مجلس در موافقت و مخالفت وی پشت تریبون رفتند.

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟

خبرگزاری میزان: جلسه بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دولت از ظهر امروز شنبه ۵ آبان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

«محمد شریعتمداری» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دومین وزیر پیشنهادی بود که نمایندگان مجلس در موافقت و مخالفت وی پشت تریبون رفتند. شریعتمداری از تخلف در ثبت سفارش خودرو پرده برداشت «عبدالحمید خدری» در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شریعتمداری متعهد و دلسوز بوده درتشریح علل عدم حضور وی در جلساتی که با موضوع استیضاح وزیر صنعت، مطرح شده بود، گفت: برخلاف آنچه نماینده مخالف درخصوص شریعتمداری به عنوان عدم تمکین به قانون در زمان برگزاری جلسات بررسی استیضاح وی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد باید به این نکته اشاره کنم که شریعتمداری با کسب اجازه از هیات رئیسه به این دلیل که از سوی دولت برای سفر به ماندران برای بررسی مشکل بروز سیل در این منطقه مامور شده بود، نتوانست در این جلسات حضور یابد، بنابراین اینکه مشکلات ۴۰ ساله این وزارتخانه را به ایشان منتسب بدانیم خلاف انصاف است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز تکلیف ما نمایندگان در خانه ملت سخت و سنگین است، چرا که قرار است با تصمیم سازی و تصمیم گیری سکان چند وزارتخانه را به افراد مورد وثوق ریاست جمهور واگذار کنیم، ضمن اینکه تصمیم مجلس در شرایطی که مشکلات عدیده‌ای در حوزه اشتغال و معیشت وجود دارد، تصمیمی ماندگار در کارنامه خانه ملت خواهد بود.

وی با بیان اینکه شریعتمداری موضوعات مختلف در حوزه اجتماعی را در راستای رفع چالش‌های موجود به درستی اولویت بندی کرده است، تصریح کرد: هم اکنون راه نجات کشور در حوزه اقتصادی تفکر دانش محور و برنامه محور است، همچنین توجه به نقش مردم در قالب سمن ها، روحیات اجتماعی شریعتمداری و مردم داری وی در جهت تامین رفاه اجتماعی، تعهد و تخصص اثبات شده وی در جایگاه وزارت و اهداف راهبردی که در حوزه اجتماعی و رفاه تعریف کرده و عصاره کار تیمی و خرد جمعی وی در تدوین برنامه هایش ما را امیدوار می‌کند که با رأی اعتماد اجرایی شدن برنامه هایش را تضمین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه شریعتمداری با توجه به سوابق ارزنده محکوم به خدمت خالصانه در این حوزه خواهد بود، یادآور شد: آنچه که باعث موفقیت یک وزیر می‌شود، قدرت تعامل و همگرایی وی با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه است تا از طریق هم افزایی بتواند به برنامه‌هایی که دارد عمل کند و این یکی از شاخص‌های بارز شریعتمداری است؛ بنابراین ما باید با لحاظ جمعی جوانب در رابطه با وی تصمیم بگیریم و دقت کنیم که به عنوان مدعیان مسئولیت و مدیریت کشور مبادا کمبود‌ها را برجسته کرده و ملت را از بهره مندی از توانمندی این فرد محروم کنیم.

خدری عنوان کرد: آیا سوابق گرانبهای شریعتمداری در حوزه‌های مختلف نباید مورد توجه واقع شود؟ کما اینکه ۵ سال عضویت در شورای عالی کار و آشنایی به بخشنامه‌ها و قوانین و فعالیت در هیات امنای تامین اجتماعی و آشنایی با مباحث تخصصی تعاون، مهمترین راهبرد توسعه کشور این آرامش خاطر را ایجاد می‌کند که وی با به عنوان سکاندار این وزارتخانه انتخاب کنیم. همچنین بهره مندی از نقطه نظرات نمایندگان مجلس از جمله مصری با سابقه درخشان در جایگاه وزارتخانه، محجوب با سابقه درخشان در حوزه کار و کارگری، هاشمی به عنوان فرد موفق در معاون کار و بهزیستی و... بر توانمندی شریعتمداری صحه گذاشته و آینده خوبی را برای این وزارتخانه عریض و طویل متصور می‌سازد.

وی تاکید کرد: هم اکنون برای تنویر افکار عمومی و رفع دغدغه‌های نمایندگان به یکی از اشکالات نگران کننده در حوزه صنعت خودرو اشاره می‌کنم که در ثبت سفارش خودرو ایجاد شده بود و این در حالی است که شریعتمداری با تدابیری که در این حوزه داشت، درخصوص تخلف محرز در این حوزه که باعث نارضایتی شده بود، شفاف سازی کرد، اما بر این اقدام وی سرپوش گذاشته شود. همچنین عدم ملاحظه کاری و مماشات با مفسدان، متخلفان و مافیای سرقت در حوزه صنعت و معادن که از طریق وی صورت گرفته بود، قابل تحسین است، کما اینکه نامه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات گویای این مطلب است.

خدری متن نامه معاون اقتصادی وزارت اقتصادی وزارت اطلاعات را به شرح ذیل قرائت کرد: نظر به سوءاستفاده و انتشار غیرقانونی مشکوک و مجرمانه گزارش و مکاتبه محرمانه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات با دادستان تهران که موجب بروز شائبه و اتهام به شریعتمداری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت شده است به آگاهی می‌رساند تخلفات صورت گرفته در موضوع ثبت سفارشات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت در بدو امر از سوی حراست آن وزارتخانه کشف و به مراجع ذیربط از جمله وزارت اطلاعات منعکس گردید و تاکید می‌نمایم شخص آقای شریعتمداری مدعی موضوع بوده و شخصاً پیگیری جدی برای کشف تخلف داشته و بار‌ها از وزارت اطلاعات مبنی بر سفارش ویژه متخلفان از نظر این معاونت صحت نداشته و از واقعیت به دور می‌باشد. اضافه می‌نماید پیگیری و برخورد با این اقدام مجرمانه و عامل انتشار غیرقانونی گزارش و نامه وزارت اطلاعات از طریق معاونت حفاظت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پاکدستی شریعتمداری مورد تایید همگان است، افزود: ما احساس وظیفه می‌کنیم تا با رأی اعتماد به شریعتمداری در جهت توجه به مردمی که به دلیل مشکلات معیشتی، اشتغال و بیکاری در فقر می‌سوزند، اقدام می‌کنیم و یقین داریم که وی توجه به قشر محروم، کارگر و بازنشستگان را در دستور کار قرار خواهد داد و گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی در پایان از ایجاد تفاهم نامه‌ای میان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فراکسیون زنان به منظور تحقق سهم ۳۰ درصدی استفاده از ظرفیت زنان در سمت‌های مدیریتی برای این وزارتخانه خبر داد.

شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد؟ «شهاب نادری» در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگرچه برای شخصیت حقیقی اقای شریعتمداری احترام بسیاری قائلم، اما از آنجا که روستایی و عشایری هستم باید نظرات خود را بازگو کنم.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: چرا با وجود جوانان نخبه و فرهیخته با درجات علمی، نتوانستید تمایلات خود به نیروی جوان که همیشه در صحبت‌های خود مطرح می‌کنید و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، نشان دهید.

وی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: زندگینامه شریعتمداری، او را به عنوان سیاستمدار معرفی می‌کند، آیا یک سیاستمدار می‌تواند با مدرک مدیریت بازرگانی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اداره کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد، اظهار کرد: در صورتی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناکارآمد است چرا برای این وزارت معرفی شده است.

نادری ادامه داد: شریعتمداری فردی است که نمایندگان در ماه‌های اخیر به دنبال استیضاح وی بودند، اما او در هیچ یک از جلسات شرکت نکرد، آیا می‌توان به فردی که به قانون احترام نمی‌گذارد، اعتماد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: اگرچه شریعتمداری در زمان وزارت خود در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت توانست فساد بزرگی را کشف کند، اما آیا با تمام حلقه‌های فساد در وزارتخانه خود برخورد کرد، چرا پاسخگوی استیضاح نمایندگان نبود.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی کوتاهی‌های شریعتمداری در مسند وزارت صمت یادآور شد: عدم کنترل و مدیریت بازار، افزایش قیمت کالاها، عدم تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی، وجود فساد و رانت در تخصیص ارز و هدررفت بیت‌المال از جمله نتایج مدیریت نادرست وی در وزارت صمت است.

وی خطاب به شریعتمداری گفت: با مطالعه جزوه ۳۳ صفحه‌ای شما متوجه شدم شما می‌خواهید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدیدی راه‌اندازی کنید به گونه‌ای که انگار در گذشته چنین وزارتخانه‌ای وجود نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم بهانه خوبی برای همگی شده است، اضافه کرد: در بررسی‌ها تأمین اجتماعی مهمترین موانع رونق معرفی می‌گردد، اما شما آن را فرصت می‌دانید.

نادری با بیان اینکه کاش آقای شریعتمداری تشکل‌های انتصاباتی را به انتخاباتی بدل کند، گفت: در روز ملی صادرات از کاهش ارزش پول ملی ابراز خوشحالی کردید و گفتید بسیاری از کشور‌ها خودخواسته برای رونق صادرات، ارزش پول ملی خود را کاهش می‌دهند، شما مشاوران خوبی ندارید چرا که این کشور‌ها در ابتدا رفاه کامل را برای مردم خود فراهم می‌کنند سپس ارزش پول ملی خود را کاهش می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به شریعتمداری اظهار کرد: شما با فرصت جمعیتی خوبی روبرو هستید، نیروی جوان، کارآمد و تحصیلکرده امروز یکی از فرصت‌ها است که اگر به درستی استفاده نشود با کاهش رشد جمعیت در آینده جامعه وارد سن پیری می‌شود.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز با بحران بیکاری روبرو هستیم و باید از آقای شریعتمداری پرسید در وزارت صنعت، معدن و تجارت چه رویکردی برای تولید اشتغال داشتید.

شریعتمداری چریک جنگ اقتصادی است «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید عنوان کرد که در زمان جنگ اقتصادی نیاز به چریک داریم که شریعتمداری چریک مناسب برای زمان جنگ اقتصادی است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شریعتمداری سابقه حضور در مراکز مختلف از جمله بنیاد شهید، وزارت صنایع، بانک مرکزی و نظارت بر سازمان‌های صنفی را در کارنامه کاری خود دارد، شریعتمداری کسی است که در شرایط کنونی که دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا به خیال خام خود مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهد، با کمک تجارب خود می‌تواند اثرگذار باشد.

وی گفت: حوزه تعاون با چالش‌هایی روبر است که بیکاری از واقعیت‌های جدی جامعه محسوب می‌شود که به کشور آسیب‌هایی وارد می‌کند. در عین حال تعجب می‌کنم از مخالف وزیر پیشنهادی رفاه که عنوان کرد شریعتمداری برای بخش‌هایی از حوزه تعاون برنامه ندارد، درحالی که طبق قوانین از جمله سیاست‌های کلی نظام، برنامه ششم توسعه و قوانین کشوری دیگر هر کسی عهده دار وزارت تعاون شود، تنها باید در موارد ذکر شده برنامه ارائه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس توضیح داد: شریعتمداری برای تمام موارد ذکر شده در قوانین متعدد برنامه عملیاتی دارد و خود او حق ندارد برنامه جدیدی ارائه کند. ما نمایندگان به عنوان قانونگذار و ناظر باید بررسی کنیم که آیا برنامه‌های وزیر پیشنهادی با برنامه‌های بالادستی تطابق دارد یا خیر که با توجه به برنامه‌های راهبردی، حمایتی و ارتقایی که شریعتمداری ارائه کرده است، باید گفت: برنامه او با قوانین بالادستی تطابق دارد.

جعفرزاده تاکید کرد: بسیار خوشبختم که شریعتمداری حتی در حوزه تحریم برای اشتغال و رفاهیات اجتماعی نیز برنامه اعلام کرده است، از این رو تاکید دارم که باید هر چه زودتر تکلیف وزارت کار روشن شود، چرا که هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ۸ ماه است معطل معرفی وزیر است، این در حالی است که سازمان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل یک سوم بودجه کشور پرداختی دارد. همچنین شورای حقوق و دستمزد به دلیل عدم معرفی وزیر همچنان شکل نگرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر انسجام دولتی گفت: باید در راستای انسجام دولتی اقدام کرد، با قانون منع به کارگیری بازنشستگان یک هزار و ۲۰۰ مدیر، ۱۷ استاندار کنار رفتند و در مجلس دو وزیر استیضاح شدند و دو وزیر استعفا دادند بنابراین باید کمک کنیم مجموعه دولت هر چه سریعتر شکل بگیرد تا مردم از زیر فشار‌ها خارج شوند. ما نمایندگان اهرمی در اختیار داریم تا هر کجا کوتاهی شد اقدام کنیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه اعضای این فراکسیون به هر ۴ وزیر رأی مثبت داده اند، اظهار داشت: معاون اقتصادی وزارت اطلاعات برنامه تمام ادعا‌ها و اظهاراتی که در فضای مجازی علیه شریعتمداری درخصوص فساد خودرو بود را تکذیب کرد، چرا اجازه نمی‌دهید این مسائل عنوان شود. شریعتمداری اولین کسی بود که خبر فساد خودرو را مخابره و با آن مبارزه کرد.

شریعتمداری فردی با قاطعیت لازم برای مبارزه با فساد است «روح الله بابایی صالح» در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در آغاز باید از اقدامات و تلاش‌های وزرای سابق به ویژه آقای ربیعی در حوزه وزارتخانه تقدیر و تشکر کنم، بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با اغلب چالش‌های جامعه آشنایی داشته و ارتباط مستقیم کاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارم.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: همه وزیر پیشنهادی را می‌شناسند، وی فردی مومن، دیندار، متعهد به نظام، انسانی با گذشت، دارای سابقه اجرایی و مسئولیت‌های مختلف از جمله وزارت بازرگانی، سمت و معاونت اجرایی رئیس جمهور بوده و با چالش‌های اجتماعی از نزدیک آشنا است.

وی با بیان اینکه شریعتمداری فردی با قاطعیت لازم برای مبارزه با فساد است، تصریح کرد: در بحث و پرونده ثبت سفارشات خودرو که در زمان وزیر سابق صورت گرفت، شریعتمداری بود که این مسئله را برملا کرد.

بابایی صالح با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور است، افزود: شریعتمداری فردی است که می‌تواند تصدی گری‌های این حوزه را کاهش داده و از مداخلات سیاسی در این بخش جلوگیری و از بروز بار مالی در این رابطه ممانعت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از معضلات اصلی جامعه است، گفت: قطعا اشتغال زایی یک برنامه فرادستگاهی است و وزیر کار باید هماهنگی بین دستگاه‌ها را انجام دهد که به نظر من شریعتمداری توانایی مدیریت این مسئله را دارد.

وی ادامه داد: مباحث فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی بهترین مسیر برای اشتغال زایی، افزایش تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی است از این رو شریعتمداری توانایی لازم برای جذب صاحبنظران داخلی و خارجی را دارد، از طرفی دیگر در بحث رفاه اجتماعی به عنوان یکی از مسائل مهم کشور باید گفت که بیش از نیمی از جمعیت با این سازمان در ارتباط هستند البته پیشرفت‌های خوبی در مسائل مختلف این سازمان از جمله خدمات غیرحضوری و توسعه مراکز درمانی صورت گرفته و حضور شریعتمداری در وزارتخانه می‌تواند به پیشرفت و توسعه این بخش کمک شایانی کند.

بابایی صالح افزود: براساس گزارش معاونت نظارت مجلس بیش از ۵۰ درصد از برنامه‌های شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اسناد بالادستی مطابقت دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سفر هیات پارلمانی به دو کشور برزیل و اروگوئه، گفت: قطعا سربلندی و اقتدار نظام و ملت ایران در دیدار هیات پارلمانی ایران با رئیس مجلس، نخست وزیر، وزیر کار و وزیر ورزش برزیل و همچنین رئیس مجلس، وزیر بهداشت و کار اروگوئه مشهود و غیرقابل انکار است.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون و کار با اسناد بالادستی منطبق نیست «ولی ملکی» در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخالفت با یک وزیر پیشنهادی به معنای سیاه‌نمایی تمامی کارنامه یک شخص نیست، موافقت هم به معنای تأیید تمامی برنامه‌های یک وزیر پیشنهادی محسوب نمی‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شریعتمداری انسان بااخلاقی است، افزود: متأسفانه در عمل برای درمان اقتصاد بیمار کشور کاری صورت نگرفت البته همه می‌دانیم کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و باید هماهنگی در کل کشور برای مقابله وجود داشته باشد و این موضوع هماهنگی باید در مجلس، قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌ها ایجاد شود.

وی گفت: در تمامی دنیا زمانی که یک وزیر یا یک مدیرکل عملکرد صحیحی ندارد، علاوه بر اینکه استعفا می‌دهد عذرخواهی نیز می‌کند و باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد، آنچه در برنامه آقای شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون مشاهده شد این است که ۴۸ درصد برنامه‌های این وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی با توجه به گزارش کارشناسی معاونت نظارت مجلس مطابقت ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون توجه جدی به بحث حمایت از اقشار محروم و نیازمندان نشده، به طور مثال یک خانم سرپرست خانوار با ۳ فرزند که شاید مشکل محل سکونت نیز دارند چگونه با ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان زندگی کند؟ باید به موضوع فقرزدایی و امنیت غذایی مردم توجه شود و بیان شود که چه مکانیزمی برای انجام این مهم وجود دارد.

ملکی ادامه داد: تمامی مدیران باید الگو و وسیله اندازه‌گیری عملکرد ارائه کنند، با توجه به سابقه فعالیت در بنگاه‌های اقتصادی این موضوع را می‌گویم که اگر برنامه‌ها هدفدار نباشند به سرانجام نمی‌رسد و موضوع برنامه‌های هدفدار در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود ندارد، رأی آوردن یک طرف قضیه است، اما مهم این است که برنامه‌ها عملیاتی شوند و در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در حال حاضر وقتی که همکاران نماینده به وزرا و معاونان رئیس جمهور نامه ارائه می‌کنند آن‌ها شاید به خاطر رودربایستی نامه‌ها را امضا کنند، اما چند درصد از این نامه‌ها اجرایی است چرا که بودجه یا ردیف استخدامی برای انجام این مهم وجود ندارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل شستا افزود: تغییرات سریع مدیران صنعتی یک معضل است، در واحد‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی میانگین فعالیت مدیران صنعتی دو سال است که معمولا در سال اول می‌گویند مشکلات مربوط به عملکرد آن‌ها نیست و در سال دوم نیز باید مدیریت را واگذار کنند، در هر صورت در برنامه وزیر پیشنهادی به این معضلات توجه نشده است.

وی ادامه داد: باید به مسائل مربوط به امنیت شغلی کارگران توجه شود، همچنین مشکلات سرمایه‌گذاران و بنگاهداران نیز باید رفع شود. وقتی نمی‌توان تولید ناخالص ملی را بالا برد طبیعتا بانک‌ها و بنگاه‌ها نیز سامان نمی‌یابند و نباید فراموش کرد به طور مثال با افزایش چند برابری نرخ ارز هزینه تأمین ماشین آلات چند برابر شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واگذاری‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد به طور مثال ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشت و صنعت مغان به قیمت متری دو هزار و ۸۰۰ تومان واگذار شده این در حالی است که گفته شده می‌خواهیم در این دشت آب صادر کنیم بنابراین نباید اجازه داد وضعیت کشت و صنعت مغان به مانند سرنوشت هپکو و آلومینیوم اراک شود. در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز باید شفاف سازی انجام شود.

آنطور که خانه ملت نقل کرده، این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: شریعتمداری که از تجربه وزارت و مسئولیت‌های مختلفی برخوردار بوده انسان پاک‌دستی است، ولی برنامه‌های او مشکل دارد و امیدوارم فکری برای رفع مشکل بیکاری کند. همچنین برای وضعیت اقشار کم درآمد جامعه نیز تدابیری اتخاذ شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها