دستمالچیان: حزب الله بازیگری تاثیرگذار بر منطقه است

کد خبر: 887287

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: حزب الله لبنان به خواست مردم آن کشور در نهاد‌های سیاسی نقش دارد و بازیگری مشروع است که نه تنها در بُعد ملی بلکه در بُعد منطقه بر روند تحولات تاثیرگذار است.

دستمالچیان: حزب الله بازیگری تاثیرگذار بر منطقه است

خبرگزاری مهر: سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: حزب الله لبنان به خواست مردم آن کشور در نهاد‌های سیاسی نقش دارد و بازیگری مشروع است که نه تنها در بُعد ملی بلکه در بُعد منطقه بر روند تحولات تاثیرگذار است.

احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در لبنان در گفتگو با مهر در خصوص اهمیت توجه بیشتر به موفقیت‌های منطقه‌ای جبهه مقاومت در عرصه‌های سیاسی و عملیاتی به خصوص در دو کشور لبنان و عراق، اظهارداشت: به نظر من تشکیل دولت در عراق را باید از یک دید کلی نگاه کرد، شما ببینید پس از پیروزی‌های بزرگی که محور مقاومت در عرصه‌های عملیاتی و نظامی بدست آورد و نیرو‌های تروریستی را شکست داد و در نهایت طرح دشمنان برای تجزیه منطقه را خنثی کرد، لازم بود در بُعد سیاسی محور مقاومت یک تایید همه جانبه مردمی را از این دستاورد‌ها داشته باشد.

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: انتخابات گذشته در لبنان مهر تاییدی برای حزب الله لبنان و موفقیتی دیگر در عرصه سیاسی برای مقاومت بود، یعنی حزب الله که پیشتر از این به عنوان یک گروه نظامی مطرح بود، امروز با خواست مردم لبنان در نهاد‌های سیاسی مشارکت و نقش گسترده‌ای دارد و بازیگری مشروع است که نه تنها در بُعد ملی بلکه در ابعاد منطقه‌ای بر روند تحولات تاثیرگذار است.

دستمالچیان با بیان اینکه بسیار تلاش شد در عراق کسانی که در محور آمریکا قرار دارند دولتی غیر از خواست مردم را روی کار آورند، تصریح کرد: با درایتی که مرجع عالیقدر شیعه عراق و گروه‌های سیاسی در داخل آن کشور داشتند این توطئه هم خنثی شد و امروز محور مقاومت در عراق در نهاد‌های مختلف قدرت آن کشور به پیروزی رسیده و هر سه گروه شیعه، کرد و سنی را پشت سر خود دارد که این نشان دهنده آن است که در آن پازل کلی محور مقاومت ابتکار عمل و دست بالا را در ابعاد نظامی و سیاسی منطقه دارد و بدون نقش آفرینی اعضای این محور هیچ گونه اقدامی نمی‌توان انجام داد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: لازم است که امت اسلام وحدت و همدلی بیشتری برای پیشبرد اهداف خود در منطقه داشته باشند و راهپیمایی اربعین هم به عنوان مانور قدرت جهان اسلام و نمادی از این وحدت تبدیل شده است که لازم است از سوی دولت‌های اسلامی بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

دستمالچیان ادامه داد: برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین نشان دهنده قدرت امنیتی و اقتدار عراق و البته ایران به عنوان همسایه آن کشور و رأس جبهه مقاومت است و این مساله برای آن‌ها اهمیت دارد چرا که کماکان تحت تهدیدات گروه‌های تروریستی قرار دارد.

سفیر اسبق ایران در اردن با بیان اینکه برخی درصدد تفرقه میان ملت‌های عراق و ایران بودند که این توطئه با هوشیاری مردم دو کشور در نطفه خنثی شد، افزود: مهمان نوازی مردم عراق به بهترین نحو ممکن از زائران اربعین حسینی و زوار ایرانی شرکت کننده تنها یک نمونه از ارتباط و پیوند راهبردی میان دو ملت است که پیام واضح آن شکست طرح اختلاف افکنی میان مردمانی است که از اشتراکات بسیاری برخوردارند. ایران و عراق ارتباط راهبردی با یکدیگر دارند و هرگونه تلاشی در راستای اختلاف افکنی میان آنها، قطعا محکوم به شکست خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین باید با توجه به اهمیت مراسم اربعین به عنوان نمادی از وحدت میان ملت‌های مسلمان و به خصوص شیعیان، حمایت همه جانبه‌ای را از این مراسم داشته باشیم تا این حرکت خودجوش مردمی هر سال با شکوه‌تر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها