وعده سازمان مدیریت برای پرداخت بدهی بیمه سلامت

کد خبر: 908348

عضو سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به بدهی ۵ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت مربوط به سال‌جاری و سال‌های گذشته از تسویه آن تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

وعده سازمان مدیریت برای پرداخت بدهی بیمه سلامت

خبرگزاری فارس: حیدرعلی عابدی عضو سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه عصر این کمیسیون گفت: در این خصوص درباره منابع و مصارف جمعیت هلال احمر درباره بودجه سال آینده و همچنین مشکلات بودجه‌ای بیمه سلامت مباحثی مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه علی‌اصغر پیوندی رئیس جمیت هلال‌احمر پیشنهاداتی برای بهتر شدن این جمعیت مطرح و برخی نمایندگان کمیسیون سؤالاتی را از وی مطرح کردند.

عضو سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مدیرعامل بیمه سلامت در این کمیسیون توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌هایشان ارائه کردند، اما آنچه در این جلسه از سوی نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطرح شد مدعی بود که براساس محاسبات انجام شد در سال ۹۷ نزدیک به ۱۹۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته که البته بدهی این بیمه در ابتدای سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان هم بوده است و در مجموع این سازمان بنا دارد کل این ۵ هزار میلیارد تومان را تا آخر سال به بیمه سلامت داده و عملاً بدهی در این خصوص وجود نخواهد داشت و برای سال ۹۸ نیز بدهی وجود نخواهد داشت.

عابدی گفت: برخی اعضای کمیسیون درباره مدیریت هزینه‌ها در بیمه سلامت ایرانیان مواردی مطرح کردند و نکاتی هم در خصوص اینکه این بیمه باید خدماتش را به افراد با چه شرایطی ارائه دهد بیان شد.

وی افزود: در قانون آمده است که بیمه سلامت ایرانیان باید به افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند کمک کرده و هزینه‌های آن توسط دولت پرداخت شود و، چون طبق آیین‌نامه وسع عملاً امکان بررسی این موضوع وجود ندارد و در هیأت دولت هم این موضوع بررسی نشده است قرار شد که خدمات بیمه رایگان به افرادی داده شود که از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی معرفی شوند در غیر این صورت افراد باید حق بیمه حداقلی خود یعنی ۲۰ هزار تومان را پرداخت کنند.

عضو سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره منابع بودجه‌ای هلال‌احمر هم گفت: قرار شد مدیرعامل جمیعت هلال‌احمر پیشنهاداتی را در خصوص بودجه سال آتی به این کمیسیون ارائه دهد تا به نمایندگان این کمیسیون که در کمیسیون تلفیق هستند ارائه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها