خبر خوش مفتح برای مددجویان کمیته امداد

کد خبر: 918129

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بانک مرکزی مکلف شد۱۴۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به کمیته امداد اختصاص دهد.

خبر خوش مفتح برای مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری مهر: محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه امروز (سه شنبه) در نشست خبری که در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، جزئیات مصوبات اخیر کمیسیون متبوعش را تشریح کرد و گفت: در مصوبه‌ای بانک مرکزی مکلف شد ۱۴۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به کمیته امداد اختصاص دهد و ۶۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به سازمان بهزیستی در جهت طرح‌های اشتغالزایی مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار اختصاص دهد.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد اموردیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد و برای ادای دین زندانیان با اولویت زندانیان زن و بدهکاران مهریه پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: علاوه بر این، کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای مقرر کرد کلیه اقشار به صورت رایگان و براساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

مفتح اظهار داشت: بنیاد شهید مکلف شد به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر که فاقد شغل هستند کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

مفتح اضافه کرد: در مصوبه دیگر کلیه شرکت‌ها و صندوق‌های بیمه پایه و تکمیلی و بیمه درمان اعم از دولتی و غیردولتی، تامین اجتماعی، تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح، کمیته امداد و سازمان‌های بیمه گر مکلف شدند اطلاعات بیمه شدگان را به صورت برخط به پایگاه اطلاعات ارسال کنند و شرایط و زیرساخت لازم را فراهم کنند تا به جای نسخه کاغذی بتوان از نسخه الکترونیکی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی مکلف شدند تسهیلات بانکی برای مسکن ۱۰۰ هزارنفر را پرداخت و یارانه تسهیلات را از محل منابع ذی ربط تامین کنند، گفت: همچنین ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوند. کمیسیون تلفیق در حال بررسی تبصره‌های پایانی لایحه بودجه ۹۸ است و تلاش می‌شود براساس برنامه زمان بندی گزارش را برای ارایه به صحن علنی آماده کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها