کوچکی نژاد: به خانه تکانی دستگاه‌ها نیاز داریم

کد خبر: 923851

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فساد موجود نشان دهنده این است که در دهه پنجم انقلاب باید یک خانه تکانی شدیدی در داخل دستگاه‌ها انجام دهیم.

کوچکی نژاد: به خانه تکانی دستگاه‌ها نیاز داریم

خبرگزاری فارس: جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع مبارزه به فساد که در فراز‌هایی از بیانیه آمده است، اشاره و عنوان کرد: موضوع مبارزه با فساد یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است و بار‌ها به اشکال مختلف به دولت، مجلس و قوه قضاییه گوشزد کرده اند.

وی افزود: متأسفانه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نتوانستند کارنامه موفقی بعد از چهل سال در مبارزه با فساد داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس به قانون «از کجا آورده ای؟» اشاره کرد و گفت: اخیراً اصل ۴۹ قانون اساسی که به «قانون از کجا آورده‌ای؟» معروف است و باید در مورد مسئولین و کسانیکه به بیت المال دسترسی دارند، اجرا شود، با طرحی مرتبط از سوی نمایندگان برای تحقق، پیشنهاد شد و متأسفانه این طرح در مجلس رای نیاورد.

کوچکی نژاد ادامه داد: اراده مبارزه با فساد در مجلس هم بسیار ضعیف است و از آن سو دستگاه‌های نظارتی باید به حساب مسئولان رسیدگی کنند، ولی از مبارزه با فساد عاجز هستند، به اعتقاد من مبارزه با فساد در شرایطی که فساد در بدنه دولت، مجلس و قوه قضاییه هست، باید توسط نیرویی خارج از این دستگاه‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حتی دستگاه‌های نظارتی قوه قضاییه هم عاجز هستند که با فساد شدید در داخل قوای سه گانه مبارزه کنند، و یک بحث مقام معظم رهبری این است که در دهه پنجم نظام جمهوری اسلامی، برای مبارزه با فساد حرکت‌های انقلابی انجام گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس در همین رابطه افزود: یکی از حرکت‌های انقلابی مبارزه با فساد این است که مبارزه با فساد به نحوی باشد که مسئولان خود را نبینند و تلاش کنند برای مردم کار کنند. بیت المال امانتی در دست مسئولان است، ولی متأسفانه برخی از مسئولین که دسترسی به بیت المال دارند، برداشت‌هایی از بیت المال برای خود و اطرافیان انجام داده اند و همین باعث شده که نگرانی‌هایی در مردم ایجاد شود.

کوچکی نژاد همچنین بیان کرد: گاهی مسئولان تصور می‌کنند که یک لایه بالاتر از مردم هستند و باید زندگی این‌ها بالاتر از زندگی مردم عادی باشد و برای چنین ساختار شکنی‌هایی نیاز به مجموعه‌های انقلابی قدرتمند هست.

وی تأکید کرد: فساد موجود نشان دهنده این است که در دهه پنجم انقلاب باید یک خانه تکانی شدیدی در داخل دستگاه‌ها انجام دهیم و با هر چیزی که موجب نگرانی مردم و موجب فساد است، مبارزه کنیم و در این مسیر مردم هم کمک کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها