خوابی که آمریکایی‌ها در سال ۸۸ برای ایران می‌دیدند

کد خبر: 916902

کاربران فضای مجازی تلاش آمریکا برای ایجاد کودتا در ونزوئلا را مشابه فتنه‌افکنی‌های آمریکا در انتخابات سال ۸۸ ایران دانستند و دخالت‌های آمریکا در این کشور را محکوم کردند.

خوابی که آمریکایی‌ها در سال ۸۸ برای ایران می‌دیدند

باشگاه خبرنگاران جوان: نیکلاس مادورو به تازگی دوره دوم ریاست‌جمهوری خود را در ونزوئلا آغاز کرده، اما از روز چهارشنبه مخالفان دولت مادورو در شهر‌های مختلف این کشور خواستار کناره‌گیری وی از سمت خود شده‌اند. در این بین خوآن گوایدو که رئیس کنگره ونزوئلا است، با ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور خودخوانده موقت، باعث ایجاد آشوب در خیابان‌های ونزوئلا شده است. وی اعلام کرده که به عنوان رئیس جمهور موقت و با حمایت نیرو‌های مسلح ونزوئلا، به منظور برگزاری انتخابات، قدرت را در دست می‌گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به سرعت به این رویداد واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای خوآن گوآیدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و همچنین مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز مخالفان دولت مادارو را تشویق به ایجاد آشوب و کودتا کرد.

در پی این اتفاق، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از تلاش آمریکا برای کودتا در ونزوئلا سخن گفت و قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا را اعلام کرد و به دیپلمات‌های این کشور ۷۲ ساعت مهلت داد خاک ونزوئلا را ترک کنند. با انتشار این اخبار در رسانه‌ها، کاربران فضای مجازی هشتگ #ونزوئلا را به مباحث داغ فضای مجازی تبدیل کردند و این کودتا در ونزوئلا که به هدایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی در این کشور کلید خورده است را محکوم کردند. کاربران فضای مجازی کودتای ونزوئلا تلاش آمریکا برای برکناری رئیس جمهور رسمی این کشور را مشابه حمایت‌های آمریکا از فتنه‌گران سال ۸۸ برای ایجاد آشوب در ایران و تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانستند.

در ادامه تعدادی از پست‌های کاربران فضای مجازی را ببینید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها