هماهنگی برای تعیین تکلیف یک سازه غیرقانونی/ آیا سازه میدان سپاه اصلاح می‌شود؟

کد خبر: 432125

چند روز پس از آنکه شهردار تهران از فرمانده سپاه به دلیل صدور دستور توقف در ساخت و ساز میدان سپاه تشکر کرد، حالا رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران می‌گوید: در جلسه مشترک مدیریت شهری با سپاه پاسداران به تفاهمات خوبی در این خصوص رسیده‌اند.

هماهنگی برای تعیین تکلیف یک سازه غیرقانونی/ آیا سازه میدان سپاه اصلاح می‌شود؟
سرویس اجتماعی فردا - قالیباف هفته گذشته در یک پست اینستاگرامی از جلسه با فرماندهان سپاه و ارائه مستندات در خصوص پروژه میدان سپاه خبر داده بود و از عنایت سرلشگر جعفری به مستندات ابرازی از سوی مدیریت شهری تقدیر کرده بود.
قالیباف در پست خود نوشته بود که «چندی پیش مطلبی را درباره ساخت سازه ای بلند در میدان سپاه با برادرانم در ميان گذاشتم. پس از انتشار مطلب در جلسه اي با حضور جمعي از ايشان، جزئيات موضوع با عنايت به قواعد و ضوابط طرح هاي جامع و تفصيلي، مورد گفتگو قرار گرفت. پس از بررسی موضوع و شنیدن مطالب وارده، دوستان اشراف کاملی نسبت به تمامی ابعاد و مسایل مرتبط با ساخت این بنا پیدا کرده و برادر بزرگوارم سردارعزيزجعفري، فرمانده محترم سپاه پاسداران، دستور کاهش فوری طبقات را ابلاغ کردند.»
وی در ادامه گفته بود: «از این اقدام قاطعانه، شجاعانه و صادقانه همرزمان سابق خود تشکر و قدردانی می کنم؛ اقدامی که بار دیگر نشان داد سپاه همواره در تبعیت از قوانین و صیانت و حفظ حقوق مردم پیشرو و مقدم است.»
جلسه هماهنگی برای میدان سپاه
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران حالا پس از چند روز از جلسه شهردار با مسئولان ارشد سپاه، در گفت‌وگو با تسنیم به جلسه مشترک روز گذشته مسئولان مدیریت شهری با مسئولان سپاه اشاره کرد و گفت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور عوامل مرتبط با پروژه میدان سپاه از جمله مسئولان سپاه، سازمان میراث فرهنگی، شهردار تهران، معاونت شهرسازی شهرداری و اعضای شورای شهر برگزار شد.
وی افزود: هر یک از طرفین نظرات و مستندات خود را درباره این پروژه اعلام کردند و فضای عمومی جلسه به صورتی پیش رفت که اکنون تفاهم و همکاری مشترکی صورت گرفته که امیدواریم بر اساس آن پروژه به سرانجام مطلوبی برسد.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کمیته‌ای مشترک در سطح کمیسیون ماده 5 تشکیل شده که در حال بررسی نظرات طرفین است تا به یک توافق نهایی برسند.
در این بین فرمانده سپاه نیز دستور توقف اجرای پروژه را صادر کرده تا هماهنگی لازم با مدیریت شهری صورت گیرد که از این حیث هم از وی تشکر شد.
شاکری خاطر نشان کرد: قرار شد در کمیسیون مشترک به تفاهمی برسند که ضمن رعایت ضوابط شهرسازی نیازهای پادگان و اقشار بسیج نیز مورد حمایت قرار گیرد. در واقع در جلسه روز گذشته به هیچ عنوان تلاش نشد ثابت شود حق با کیست بلکه تلاش شد تفاهم شود که کار به چه صورت پیش برود.
وی افزود: همه بر این باور بودند که اگر این جلسه مشترک زودتر تشکیل می‌شد اینقدر حواشی بویژه ورود برخی رسانه‌های بیگانه به این موضوع بوجود نمی‌آمد. بنابراین تصمیم‌گیری درباره این پروژه به کمیته مشترک محول شد و مسئولان سپاه پاسداران نیز اعلام کردند هر چه توافق شود را ملاک عمل قرار خواهند داد.
حالا باید منتظر ماند و دید که آیا با وجود این توافقات هنوز امیدی به کاهش ارتفاع سازه میدان سپاه و عدم تعرض به حریم کلاه فرنگی خواهیم بود یا نه؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها