وجود 728 موقوفه ثبت‌شده در شهرضا

کد خبر: 471743

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: در حال حاضر 728 موقوفه در شهرضا وجود دارد که 593 مورد از آنها تصرفی بوده و تحت نظارت اداره اوقاف شهرضا است.

فارس: حجت الاسلام رضا ابراهیمی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرضا با اشاره به وجود 728 موقوفه در شهرضا، گفت: در حال حاضر در شهرضا 593 موقوفه متصرفی وجود دارد که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه است و 135 موقوفه نیز به صورت غیرمتصرفی منفعتی اداره می‌شود.
وی با اشاره به وجود 279 مسجد، 42 حسینیه و 4 مدرسه علمیه وقف در شهرستان شهرضا، اظهارکرد: در شهرستان شهرضا 272 موقوفه متصرفی منفعتی وجود دارد که در حدود 80 درصد از این موقوفات برای برپایی مجالس روضه خوانی اختصاص یافته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با اشاره به ثبت هشت موقوفه جدید در سال 94 در شهرضا، خاطرنشان‌کرد: در سال جاری در منطقه سروستان شهرضا، هفت واحد آپارتمان به منظور روضه‌خوانی امام‌ حسین (ع) و حضرت زهرا (س) و نیز تهیه جهیزیه نوعروسان وقف شده‌ است.
ابراهیمی با بیان اینکه در حال‌ حاضر در شهرستان شهرضا 1394 عدد رقبات متصرفی منفعتی وجود دارد، اظهارکرد: از این تعداد رقبات، 321 عدد انتفاعی و 1073 رقبه نیز منفعتی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها