انتقال انبارهای ضایعات و زباله خشک به خارج از محدوده شهری

کد خبر: 588722

شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بازدید امروز دیگر هیچ ملک معارضی در مسیر بزرگراه شهید نجفی رستگار باقی نمانده و امیدوار هستیم تا پایان سال همه شهروندان بتوانند از این بزرگراه استفاده کنند تا بار ترافیکی میدان بسیج را به حداقل رسانده و تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه شهید شوشتری را نیز به اتمام برسانیم.

انتقال انبارهای ضایعات و زباله خشک به خارج از محدوده شهری
محمد باقر قالیباف
سرویس اجتماعی فردا؛ شهرنوشت نوشت: محمد باقر قالیباف، ظهر امروز در حاشیه جلسه نظارت ستادی شهرداری منطقه 15 طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به دیدار صبح امروز با شورایاران منطقه 15، ابراز داشت: در کنار این دیدار از برخی محلات و نقاط مرکزی منطقه 15 و همچنین شهرک های رضویه، کاروان، مشیریه و حریم منطقه 15 بازدید داشتیم.
وی درباره بازدید خود از حضور معتادان در حاشیه شهر تهران عنوان داشت: در حاشیه شهر برخی از کارتن خواب ها و معتادان حضور دارند؛ همچنین مددسرایی برای اسکان شبانه کارتن خواب ها در این محدوده وجود دارد که آن ها در طول روز از مجموعه مددسرا خارج شده و به کوه های اطراف می روند. شهردار تهران ابراز داشت: امروز بازدیدی از نقاط حاشیه ای شهر تهران داشتیم و فرصتی برای گفت و گوی مستقیم با مددجوها فراهم شد. در نتیجه تصمیم گیری شد تا با مشارکت خود آن ها و توانی که شهرداری تهران برای این کار گذاشته است، این افراد را در کمپ های شهرداری تهران ساماندهی کنیم. وی عنوان داشت: استقبال مددجویان از کمپ های شهرداری بیشتر است و بابت حضور در این کمپ ها هزینه ای هم پرداخت نمی کنند؛ از دیگر سو بعد از ترک اعتیاد می توانند برای مهارت آموزی، توانمند سازی و روانکاری به مراکز بهاران بپیوندند. قالیباف همچنین به بازدید خود از بزرگراه شهید نجفی رستگار نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بزرگراه آزادگان درنهایت به میدان بسیج ختم شده و در ادامه نیز با این حجم ترافیک، به اتوبان امام رضا(ع) برای خروجی شرقی تهران ختم می شود که یکی از مشکلات جدی ما به شمار می رود، اما با احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار ما بار ترافیکی را از این مسیر برمی داریم تا خودروها بتوانند از طریق امتداد اتوبان شهید شوشتری منتقل و مسیر های عبوری نیز در بیرون از شهر به یکدیگر متصل شوند. وی گفت: تا کنون هزینه زیادی برای تملک املاک معارض بزرگراه نجفی رستگار صورت گرفته است؛ در این میان بخشی از عزیزانی که در این مسیر قرار داشتند بعضا اسناد لازم را برای تملک نداشته و در عین حال خانواده های مستضعف و نیازمندی بودند. با این وجود تا کنون بالغ بر 280 میلیارد تومان هزینه برای تملک املاک معارض این پروژه صورت گرفته است. شهردار تهران تاکید کرد: بر اساس بازدید امروز دیگر هیچ ملک معارضی در مسیر بزرگراه شهید نجفی رستگار باقی نمانده و امیدوار هستیم تا پایان سال همه شهروندان بتوانند از این بزرگراه استفاده کنند تا بار ترافیکی میدان بسیج را به حداقل رسانده و تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه شهید شوشتری را نیز به اتمام برسانیم. قالیباف همچنین به موضوع بافت فرسوده در منطقه 15 اشاره کرد و گفت: ضروری است توجه ویژه ای به بافت فرسوده خصوصا در محله های مینایی و اتابک صورت گیرد؛ از این رو به مردم این دو محله قول می دهم که حتما این موضوع را در شهرداری تهران دنبال خواهیم کرد. وی همچنین به مشکل ساخت بعضی از املاک در محله مسعودیه نیز اشاره کرد و گفت: بندی معروف به 16 - 30 در حوزه شهرسازی وجود دارد که بیش از هزار خانوار در محله مسعودیه دارای این مشکل هستند. به همین جهت امروز در این باره نیز تصمیم گیری شد تا این قطعات بتوانند بر اساس قوانین و مقررات شهرسازی، احداثات خود را انجام دهند. البته باید تاکید کرد که این بند برای محله های خاص منطقه 15 است و شامل بقیه نقاط شهر نخواهد بود. قالیباف در پایان از انتقال ایستگاه های میانی تفکیک زباله های خشک از محدوده شهری خبر داد و گفت: بخشی از ضایعات و زباله های خشک در مناطق 18 و 15 جمع آوری شده و بسته بندی و تفکیک می شوند که این اقدام عوارضی را در محیط شهری ایجاد می کند. از این رو تصمیم گیری شد تا همه این انبارها و ایستگاه های میانی تا قبل از پایان سال از این دو منطقه جمع آوری شده و به خارج از شهر منتقل شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها