تداوم قطعی گاز در شهرهای مرکزی مازندران

کد خبر: 594279

به دنبال افزایش نسبی دمای هوای استان از امشب، قطعی گاز در شهرهای مرکزی مازندران بیشتر شده است.

خبرگزاری تسنیم: هم اکنون گاز برخی از ساکنان شهرهای ساری، بابل، بهشهر، نکا و گلوگاه در مقاطعی از ساعت قطع شده یا دچار افت فشار شده است.
قطعی گاز بیشتر در مناطق جنوب شهر ساری، مناطقی از شهرستان نکا، بخش‌هایی از شهر بابل و محلاتی از گلوگاه و بهشهر گزارش شده است.
اگرچه مسئولان مدیریت بحران مازندران با قطع گاز صنایع و ادارات در تلاش هستند تا گازخانگی در فصل سرما قطع نشود ولی گزارشات مردمی از قطع و افت فشار گاز در شهرهای ذکر شده دارد.
علی نبییان، معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران مازندران ساعتی پیش به تسنیم گفت: قطعی گاز در مازندران نداریم چرا که گاز صنایع و ادارات را قطع کردیم.
وی با بیان اینکه برخی افت فشار گاز در مناطقی از شهرهای شرقی و مرکزی استان داریم که تا امشب رفع می‌شود، افزود: از مردم می‌خواهیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.
در عین حال گزارش خبرنگار تسنیم از بابل حاکی است فشار گاز شهر بابل از 700 تا 800 اینچ در ساعت به 200 تا 300 اینچ در ساعت رسیده است.
محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده، مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز در گفت‌وگو با تسنیم با تایید افت فشار گاز در استان، افزود: تلاش می‌کنیم گاز مشترکان استان قطع نشود.
وی با بیان اینکه 200 نفر از تکنسین‌ها و کارشناسان شرکت گاز استان در مناطق دارای افت فشار گاز مستقر هستند، گفت: در تلاش هستیم قطعی و افت فشار گاز در مناطق ذکر شده را تا امشب رفع کنیم.
ابراهیم زاده از شهروندان بابلی و سایر شهرهای استان خواست تا در صورت قطعی و افت فشار گاز منزلشان مراتب را به ماموران شرکت گاز در منطقه مورد نظر خود اطلاع‌رسانی کنند.
به گزارش تسنیم، به دنبال برودت نسبی دمای هوای مازندران از دیروز و دیشب، هوای مازندران به زیر صفر درجه رسیده در حالی که دمای ساری مرکز مازندران به منفی دو درجه رسیده و در شهرستان سوادکوه بیش از 100 سانتی متر بیشترین بارش برف در استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
بر اساس گزارش هواشناسی مازندران، در 24 ساعت گذشته به طور میانگین بین 40 تا 80 میلیمتر برف باریده که در چند سال اخیر این بارش برف بی سابقه بوده است.
این بارش برف اگرچه سبب خوشحالی و شادمانی برخی مردم استان شده است ولی نگرانی‌هایی را برای باغداران استان جهت برداشت محصول آنان به دنبال داشته است که جهادکشاورزی استان در اطلاعیه ای از آنان خواست تا جهت جلوگیری از تخریب و سوختن باغات، باغداران اقدام به جمع آوری دود در جوار باغات خود کنند.
بارش برف اکنون در همه مناطق کوهپایه ای و جلگله ای استان پوشیده بوده و این امر سبب شد تا صبح و عصر امروز تقریبا همه مدارس ابتدایی و بخش اعظمی از مدارس راهنمایی و متوسطه مازندران تعطیل باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها