توضیحات ملکی راجع به جزییات اطفای حریق «پلاسكو»

کد خبر: 621074

جلال ملكی"، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ابعاد فنی و اجرایی حادثه پلاسكو را توضیح می دهد و می گوید: براساس اصول ایمنی سازمان آتش نشانی، از کف اطفا حریق، تنها برای مایعات قابل اشتعال استفاده می شود که آتش حادثه پلاسکو جامد قابل اشتعال بود.

137 آنلاین: محمد حقانی، عضو شورای شهرتهران در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد مدعی شده است "آتش‌نشانی هم در تجهیزات و هم در فرماندهی مشکل دارد. در حادثه پلاسكو نباید با آب ساختمان را خاموش می‌کردند بلکه باید با فوم و کف آتش خاموش می‌شد. آب ساختمان پلاسکو را سنگین کرد." "جلال ملكی"، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ابعاد فنی و اجرایی حادثه پلاسكو را توضیح می دهد و می گوید: براساس اصول ایمنی سازمان آتش نشانی، از کف اطفا حریق، تنها برای مایعات قابل اشتعال استفاده می شود که آتش حادثه پلاسکو جامد قابل اشتعال بود.

برای ساختمان های بلند مرتبه، وجود نردبان ها به این علت است که تا ارتفاع 40 متر بالا برود و شلنگ ها از طریق آن شروع به کار کنند که در حادثه پلاسکو عملیات نجات و لکه گیری را با همین شیوه انجام دادیم.
برای اطفای حریق نیازی به استفاده از هلیكوپتر آب پاش نبوده در حالی كه این امكانات نیز در اختیار سازمان آتش نشانی شهرداری تهران قرار داشته است.
در زمان وقوع حادثه پلاسکو، بنده شاهد بودم که از 2 پنجره با استفاده از نردبان 6 نفر را خارج کردیم و این امر نشان از نردبان های مجهز دارد.
آبی که از بیرون وارد ساختمان پلاسكو می كردیم به دلیل حرارت زیاد؛ بسیار کم به داخل ساختمان نفوذ می کرد و آب پاشی داخل ساختمان نیز به خاطر نجات شهروندان بود، بنابراین اینکه می گویند سازه ساختمان پلاسکو به دلیل حجم زیاد آب پاشی فرو ریخت، درست نیست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها