انتقاد چمران از برخی رسانه‌ها درباره حادثه پلاسکو

کد خبر: 623083

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از درج مطلبی در یکی از رسانه های مکتوب در خصوص حادثه پلاسکو با این تیتر که شورای شهر تهران خواب است، گفت: درخصوص این مطلب و حادثه ای که برای آتش نشان ها رخ داد باید بگویم که چنین اظهارنظرهایی صحیح نیست و اعضای شورای شهر از دقایق اولیه وقوع این حادثه در جریان بوده و هست.

شهرنوشت: مهدی چمران که با یک ساعت تاخیر ریاست سیصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر را برعهده گرفت، تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران از ساعات اولیه در محل حادثه پلاسکو حضور داشتند و شب و روز به سهم خود و تا جایی که فرصت داشتند روند امداد رسانی و آواربرداری را دنبال کردند.
وی با اشاره به اینکه در اولین روز حادثه پلاسکو یعنی روز شنبه جلسه فوق العاده تشکیل شد و روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته گذشته نیز تماما به این حادثه اختصاص داشته است، خاطر نشان کرد: شورای شهر در این زمینه تحرکات خاصی داشته و این صحیح نیست که اینگونه در بین مردم مسائلی مطرح شود که واقعیت ندارد.
چمران در خصوص طرح پیشنهادی تشکیل کمیته حقیقت یاب که برخی اعضا خواستار دو فوریتی بودن آن بودند نیز گفت: امضاهای لازم برای دو فوریت این پیشنهاد به حد نصاب نرسید. در نتیجه نمی تواند به صورت دو فوریت مطرح شود. حتی گفته شد که تشکیل این کمیته به صورت یک فوریت انجام شود که باید فرم ارسالی اصلاح و بار دیگر ارائه شود.
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه طرح دوفوریتی باید تعداد امضاهای نصف به اضافه یک عضو شورا را داشته باشد، ادامه داد: طرح تشکیل کمیته حقیقت یاب تنها 14 امضا داشت در حالی که باید 17 امضا داشته باشد تا به صورت دو فوریت مطرح شود. ضمن آنکه باید بگویم برخی که این طرح را امضا کرده بودند نیز زیر امضا قید یک فوریت را نوشته بودند و 2 نفر نیز مخالف با فوریت و وجود چنین کمیته ای بودند که زیر امضا نیز مرقوم کرده بودند. هرچند که امضا از نظر ما اعتبار دارد و طبق قانون لازم الاجراست و از این به بعد مفهوم را باید در کمیسیون ها دنبال کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها