۵۰ متر سرانه فضای سبز در منطقه ۲۱

کد خبر: 692667

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با انتقاد از روند وقت دهی در جلسه امروز شورایاری های در صحن شورای شهر گفت: امروز هیات رئیسه شورا بیش از یک ساعت به شورایاری منطقه ۲۱ وقت صحبت داد اما شهردار منطقه ۲۱ یک دقیقه بیشتر صحبت نکرد تا بتواند جواب شورایارها را بدهد. این روند وقت دهی جفا در حق شهردار منطقه ۲۱ بوده است.

شهرنوشت: ناصر امانی پس از استماع تذکرهای پیش از دستور سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورا، با اشاره اینکه پروژهای ترافیکی بزرگی در منطقه ۲۱ با تلاش شهردار کنونی این منطقه اجرا شده که باعث باز شدن قفل های ترافیک شده است، تصریح کرد: درخصوص اجرای پروژه های این منطقه باید بگویم که بودجه محدودیت دارد و مشکلات اصلی در راس اقدامات قرار دارد.
وی با یادآوری اینکه اولویت منطقه این است که گره های ترافیکی باز شود تا اینکه مشکلات ریز محلات که در سقف بودجه منطقه با کمبود بودجه ها مواجه هستند برطرف شود، خاطر نشان کرد: من نیز به نوبه خود از صراحت لهجه دبیر شورایاران منطقه ۲۱سپاسگزارم اما برخی امارهای ایشان اشتباه بود. به طور نمونه منطقه ۲۱ بر اساس امارهای مرکز امار ۱۸۰ نفر جمعیت دارد اما ایشان عنوان کرد ۲۳۰ هزار نفر. یا اینکه گفته شد سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ متر است که غلط است و سرانه فضای سبز منطقه ۵۰ متر است. ضمن انکه سرانه فضای سبز کل مناطق تهران ۱۶ متر است.
امانی ادامه داد: بارها در صحن شورا گفته شد چرا اقای قالیباف ۶ ماه است که به شورا نمی اید. یادمان باشد ایشان تا اخر خردادماه با امضای اقای چمران برای ریاست جمهوری به مرخصی رفته بود و ۳۵ روز است که به سر کار برگشته است. ضمن انکه هفته گذشته با اعضای شورای کنونی و جدید جلسه داشتیم. دیروز نیز در افتتاحیه یکی از بزرگترین پروژه های فرهنگی جهان حضور داشت. ضمن انکه قرار است یکشنبه آینده به شورا بیاید زیرا هیچ معذوریت و ابایی برای حضور ندارد.
معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با انتقاد از اینکه برخی اعضای شورا در اخر دوره یاد شهرفروشی افتاده اند، گفت: چرا این جملات را می گویید در حالیکه پروژه های شهرسازی به صفر رسیده و فقط در بافت فرسوده تعداد انگشت شماری پروانه ساخت صادر می شود. این رکود هم ناشی از اعمال مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ساخت است.
وی با اعلام اینکه بر اساس مقررات وضعیت فعالیت های شهرسازی تعطیل شده است، ادامه داد: در خصوص ضریب کا نیز باید بگویم که این ضریب به صورت سیستمی شده و در شهرسازی پیاده شده است. اگر در منطقه ای اجرا نمی شود بگویید بررسی شود اما یادمان نرود معاونی نمی تواند این قانون را تغییر دهد.
امانی در پاسخ به مجتبی شاکری که در خصوص فعالیت یک واحد نانوایی در مجتمع مسکونی منطقه ۴ تذکر داده بود نیز گفت: این نانوایی در منطقه ۴ تعطیل شده و نمی دانم چرا شما اصرار دارید یک اپارتمان را در یک مجموعه مسکونی تعطیل کنیم. این پرونده یک مشکل اجتماعی است و این شخص نه با ما نه با شهردار رابطه ندارد. از هر طرف اقدام کنیم به این مشکل می افزاییم و نمی توانیم قلع و قمع کنیم انهم یک دلیل دارد؛ بار اجتماعی. وی با انتقاد از لحنی که این عضو شورا برای شهردار منطقه به کار برده است نیز گفت: نمی توانیم اقدامات شایسه مدیری را با چنین الفاظی تخریب کنیم. اقای مجتبی شاکری شما فرد اخلاقی و بزرگواری هستید و تعبیری که در خصوص شهردار گفته اید برای وی دور از انصاف است. معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در خصوص فعالیت های قرارگاه امام رضا در زمینه مبارزه با مشکلات و اسیب های اجتماعی نیز اظهارکرد: این نهاد در حال کمک به اسیب های اجتماعی در سایر استان ها و شهرها همچون ایلام و خراسان و ... است. در تهران هم برای اسیب های اجتماعی و تهیه البسه و لوازم تحصیل برای مستمندان با شهرداری همکاری می کند و هیچ وابستگی به شهرداری ندارد و اگر کمکی هم گرفته در چارچوب قانون بوده است. مجتمع های بهاران نیز در راستای قانون شوراها و برنامه ۵ ساله شهرداری در مسیر خصوصی سازی قرار دارند و مدیریت شهری جدید می تواند قرارداد را با قرارگاه فسخ کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها