اعتراف اصلاح‌طلبان به نامطلوبی کاندیداهای شهرداری تهران

کد خبر: 695294

صحبت از یک میدیریت ساده نیست، قرار نیست یک سازمان یا وزارت خانه اداره شود. قرار است یک شهر مدیریت شود؛ آن هم شهری که هر سال می‌گویند از ازدیاد جمعیت در حال انفجار است.

اعتراف اصلاح‌طلبان به نامطلوبی کاندیداهای شهرداری تهران
سرویس اجتماعی فردا: با نزدیک شدن به پایان دوره شهرداری محمدباقر قالیباف، اصلاح طلبان برای شهردار شدن با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما کارنامه موفق مدیریت شهری در ۱۲ سال گذشته هم استاندارهای مدیریتی را ارتقا داده هم انتظارات مردم را بالا برده است چرا که در این سال‌ها بهبود کیفیت زندگی در شهر را احسای کرده‌اند. با این اوصاف اصلاح‌طلبان به دنبال شهرداری مطلوب می‌گردند و آنطور که مشخص است تا امروز آن شخص را پیدا نکرده‌اند. زیرا که به تعبیر روزنامه بهار، شهردار مطلوب برای تهران کمیاب است.
کمیابی شهردار مطلوب
روزنامه بهار در بخشی از گزارش خود نوشته: «صحبت از یک میدیریت ساده نیست، قرار نیست یک سازمان یا وزارت خانه اداره شود. قرار است یک شهر مدیریت شود؛ آن هم شهری که هر سال می‌گویند از ازدیاد جمعیت در حال انفجار است؛ سایه زلزله بر سرش سنگینی می‌کند، آسمان‌خراش‌ها هوای نفس کشیدن را از آن دور کرده و به دلیل بافت‌های فرسوده، گه‌گاهی گوشه و کنار شهر نشست می‌کند. نصف عمر مردم شهر در ترافیک‌ها می‌گذرد و حتی کلاغ‌ها هم از این شهر رخت بسته‌اند. با تمام این اوصاف جنگ قدرت برای به‌دست آوردن مدیریت شهر تهران منطقی نیست، اما واقعیت است.
حالا که دو جریان کارگزاران و اتحاد ملت بازیگران اصلی جنگ قدرت داخلی اصلاح‌طلبان هستند باید دید برنده این میدان چه کسی خواهد بود. گذشته از این ارائه شاخص‌هایی که عنوان ویژگی‌های مطلوب شهردار آینده از مباحثی است که این روز‌ها بازار داغی دارد.»
این در حالی است که جنگ قدرت داخلی اصلاح طلبان و نداشتن گزینه‌ای که ویژگی‌های مطلوب برای شهردار شدن را داشته باشد باعث شده تا با انتقادهای بی اساس علیه قالیباف، ناکارآمدی خودشان را بپوشانند و به جای اینکه تلاش کنند تا برتری خودشان در مدیریت شهر را به مردم اثبات کنند، سرگرم تهمت زدن به محمدباقر قالیباف و تخریب او شده اند.
رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران درباره تهمت‌ها و افتراهای اظهارشده درباره عملکرد مدیریت شهری گفت: قطعا مسأله مهمی که در آینده‌ای نه‌چندان دور درباره آن بحث خواهیم کرد، مقایسه بین مدیریت شهری قالیباف با آنچه بعد از این اتفاق می‌افتد، خواهد بود؛ اینکه امروز عده‌ای دستاورد‌ها و خدمات گسترده مدیریت شهری و شورای شهر تهران را زیر سؤال می‌برند، نمی‌تواند خدمات عمرانی و آبادی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که در تهران انجام شده را از بین ببرد یا سرپوشی بر آن قرار دهد.
وی ادامه داد: بهتر است دوستانی که فقط با هدف تخریب اظهارنظر می‌کنند به این موضوع واقف باشند که در آینده باید درباره عملکرد آن‌ها و حرف‌ها و تهمت‌های‌شان به قضاوت بنشینیم. متاسفانه مباحثی که این روز‌ها مطرح می‌شود نه تن‌ها بوی ارائه خدمات به مردم را نمی‌دهد بلکه نشان می‌دهد دوستان به جای تمرکز بر انجام خدمات مدیریت شهری به سمت و سوی سیاسی کردن موضوعات حرکت می‌کنند یعنی به نوعی در اطلاع رسانی به مردم دچار اغتشاش و روی آوردن به سیاه نمایی شده‌اند.
سخنگوی شورای شهر تهران درباره تأثیر سیاسی شدن مدیریت شهری گفت: سیاسی کردن شورای شهر و مدیریت شهری تن‌ها به معنای فرار از اصل موضوعات و نیازهای شهری و شهروندان است.
مردم تهران در آینده نه چندان دور به قضاوت درباره فعالیت‌های شهری دکتر قالیباف و شهردار آتی خواهند پرداخت؛ و اگر شورای شهر پنجم و مدیریت شهری آینده قصد داشته باشد که به مباحث سیاسی بیشتر از نیازهای شهری توجه کند، قطعا این مردم تهران هستند که ضرر می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها