خدمات ارزشمند شهرداری تهران به جامعه معلولان

کد خبر: 699751

رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: خدمت رسانی شهرداری تهران به جامعه معلولان در دوره اخیر مدیریت شهری در زمینه های ایجاد نهضت مناسب سازی بوستان ها، خدمات رایگان حمل و نقل و ورزش، راه اندازی کانون معلولان و... قابل انکار نیست و امیدوارم شهردار آینده نیز نسبت به ارتقا جایگاه معلولان و بهبود کیفی زندگی آنان اقدامات شایسته ای انجام دهد.

شهرنوشت: علی همت محمود نژاد با اشاره به انتشار گزارش روزنامه همدلی با تیتر «رضاخان جذامی ها را ایزوله کرد و قالیباف معلولان را» اظهار داشت: شهردار تهران در طول دوران مدیریت خود اقداماتی را برای بهبود زندگی اجتماعی افراد دارای معلولیت انجام داد که ما منکر آن نیستیم و معتقدم موضوع تیتر روزنامه همدلی نیز سلیقه ای انتخاب شده و ناشی از اختلافات سیاسی بین افراد مختلف بوده است.
رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان ادامه داد: ما به عنوان نهادی مدنی و اجتماعی با اختلافات سیاسی کاری نداریم و به دور از این جریانات برای بهبود کیفی زندگی تلاش می کنیم. البته ممکن است به برخی موضوعات مربوط به قشر معلولان نقد هم داشته باشیم. وی با اشاره به گزارش روزنامه همدلی و نقل قول هایی که از وی شده است؛ تصریح کرد: متاسفانه برخی خبرنگاران در تنظیم گزارش به صورت گزینشی عمل می کنند و مطالب مدنظر و مورد سلیقه خود را برجسته می کنند که به دور از اخلاق حرفه ای و رسانه ای است.
محمودنژاد یادآور شد: طی دهه اخیر در دوران مدیریت شهری اقدامات شایسته بسیاری برای جامعه معلولان پایتخت انجام شد که از جمله می توان به نهضت مناسب سازی بوستان ها برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و در این زمینه خوشبختانه بیش از 22 بوستان در نقاط مختلف شهر تهران مناسب سازی شده است.
وی راه اندازی سرویس حمل و نقل معلولان را از دیگر اقدامات مدیریت شهری اخیر عنوان کرد و افزود: بیش از 100 دستگاه اتومبیل به افراد دارای معلولیت خدمت رسانی می کنند و آنان را به بیمارستان، مراکز درمانی و مراکز آموزشی انتقال می دهند.
رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان با اشاره به راه اندازی مجتمع ورزشی قمر بنی هاشم در منطقه 20 به عنوان بزرگترین مرکز ورزشی خاورمیانه گفت: معلولان می توانند از خدمات این مرکز شامل ورزش های وزنه برداری، تیراندازی و ... به صورت رایگان استفاده کنند. به رغم انتقاداتی که به وضعیت معلولان در سطح شهر وجود دارد اما نگاه به حقوق اجتماعی آنان قابل تقدیر بوده و راه اندازی کانون معلولان در 22 منطقه شهر تهران و سازماندهی، هماهنگی و عضویت بیش از 8 هزار معلول در خانه های سلامت محلات پایتخت برندی است که به نام شهرداری تهران در دوره اخیر ثبت شده است و فعالیت این کانون ها می تواند در آینده زمینه ساز تحقق مطالبات جامعه معلولان باشد.
وی با بیان اینکه حضور اجتماعی معلولان در سال های اخیر به واسطه فعالیت های مدیریت شهری فراهم شده است؛ افزود: حضور دو نفر از جامعه معلولان در دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز فضا را برای حضور گسترده این قشر در برنامه های فرهنگی هنری فراهم کرد.
محمودنژاد، انتصاب سه معلول به عنوان مشاور شهردار را از دیگر اقدامات خوب قالیباف در حوزه معلولان دانست و تاکید کرد: امیدوارم شهردار آینده نیز نسبت به ارتقای جایگاه معلولان و بهبود کیفی زندگی آنان اقدامات شایسته ای انجام دهد.پ
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها