بزرگراه طبقاتی صدر در زمان زلزله خم به ابرو نمی‌آورد

کد خبر: 707445

در پروژه صدر بین عرشه 2400تنی با سرستون ها فاصله ای قرار داده شده که در زمان زلزله باعث جابه جایی پل می شود اما از سقوط آن جلوگیری می کند

137 آنلاین:در چند روز اخیر برخی از رسانه ها در فضای مجازی اقدام به انتشار برخی شایعات مبنی بر نا ایمن بودن پل های صدر در هنگام وقوع زلزله کردند :خطر در کمین پل صدر‼️ یکی از پروژه های عمرانی که سال 1391به بهره برداری رسید و بعد جدیدی از توانایی مهندسان ایرانی را در ساخت پل های شهری به نمایش گذاشت، پروژه بزرگراه طبقاتی شهید صدر بود که در سال 2013 از سوی انجمن بین المللی مدیریت پروژه IPMA به همراه تونل نیایش به عنوان چهارمین ابر پروژه برتر جهان معرفی شده است. در جهت تنویر افکار عمومی برخی توضیحات و اقدامات را در زمان اجرایی شدن پروژه به شرح زیر اعلام می دارد:
بزرگراه طبقاتی شهید صدر در سال 1392 توانست به عنوان يكي از زيباترين سازه‌هاي بتني كشور از سوي انجمن بتن ايران تقدير شود و انجمن بين‌المللي بتن نيز روش ساخت پل صدر را منحصر به فرد اعلام كرد.
تیم ارزیاب انجمن مدیریت پروژه های بین المللی که شامل 8 کارشناس زبده از کشورهای لهستان ، آلمان، هلند ، استرالیا و یونان است در روز 9 تیرماه 1392 به تهران آمد و طی 3 روز به بازدید و ارزیابی پروژه های شاخص تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر پرداخت.
رعایت استانداردهای بین المللی، اعمال توامان دقت و صحت در عین سرعت عملیات اجرایی و بهره مندی از تکنیک های مبتکرانه که موجب صرفه جویی های قابل توجه در هزینه ها شد از جمله نکات مثبت و شاخص این پروژه ها به لحاظ مدیریتی محسوب می شود بهره گیری از تجهیزات استاندارد و برندهای معتبر بین المللی كيفيت، سرعت و دقت سه اصل انكار‌ناپذير در اجراي پروژه‌هاي عمراني پايتخت است. در پروژه پل صدر با توجه به اينكه براي اولين بار صنعتي‌سازي به جاي سنتي‌سازي در حوزه صنعت سيويل آورده شد، توانستيم روي هزينه‌ها نيز تسلط داشته و هزينه‌ها را كاهش دهيم چراكه وقتي قطعات در كارگاه ساخته مي‌شود، كيفيت و هزينه تحت كنترل درمي‌آيد. پل صدر در زمان زلزله خم به ابرو نمی آورد شهر تهران شهر لرزه خیزی است که در شمال وجنوب آن گسل وجود دارد ، اگر خوب به محدوده پل صدر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که گسل شمال با فاصله نزدیکی از پل قرار دارد.در این باره تیم مهندسی پروژه نه تنها فاصله نزدیک را بلکه فاصله دور را که گسل ری باشد نیز در نظر گرفته و این پل بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی شده است . در پروژه صدر بین عرشه 2400تنی با سرستون ها فاصله ای قرار داده شده که در زمان زلزله باعث جابه جایی پل می شود اما از سقوط آن جلوگیری می کند و پل صدر از این حیث بی نظیر است و در زمان زلزله خم به ابرو نمی اورد توان اجرای پروژه هایی نظیر صدر تنها در 4 کشور توان اجرای پروژه بزرگراه طبقاتی صدر را تنها 4 کشور امریکا ، ژاپن ، آلمان و فرانسه دارند و کشور ما پنجمین کشوری است که این طرح را اجرایی کرده است. به گفته کارشناسان کشور بزرگی مانند چین برای اجرای چنین طرح هایی یا تیمی از این 4 کشور می آورد و یا با آنها جوینت می شود تا طرح را اجرایی کند اما این پروژه در کشور ما با توان مهندسان ایرانی به سرانجام رسید اگرچه اجرای آن از لحاظ تکنیکی پیچیدگی های خاص خود را داشت .
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها