پاسخ نجفی به سوالات منتخبین شورای پنجم چه بود؟

کد خبر: 708958

محمدعلی نجفی یکی از کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران امروز با حضور در شورای منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

سرویس اجتماعی فردا: محمدعلی نجفی یکی از کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران امروز با حضور در شورای منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.
سالاری خطاب به نجفی یکی از کاندیداهای شهرداری گفت: سوالی که مطرح است این است که آیا شما با شخص رئیس جمهور و کابینه وی در آینده ارتباط خواهید داشت یا خیر؟
نجفی در پاسخ گفت: قبل از تدوین برنامه هایم برای شهرداری هماهنگی لازم با روحانی را انجام داده ام. مشورت های لازم در این خصوص انجام شده و با دولت در این رابطه هماهنگم. وزیر راه و کشور و همه قول همکاری داده اند. حتی وزیر کشور به شوخی گفت یک دسته کاغذ سفید امضا در اختیار شهرداری برای هماهنگی با وزارت کشور خواهند داد که ما آن را جدی گرفتیم.
رسولی ادامه داد: سوالی که مطرح می شود این است که آیا در برنامه آقای نجفی توجهی به اقتصاد مدیریت شهری خواهد شد یا خیر؟ نجفی گفت: نباید از روش های سهل الوصول مثل فروش تراکم مازاد، تغییر کاربری و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ کسب درآمد کنیم بلکه باید به دنبال راه های درآمد سالم باشیم.لایحه ای برای کسب درآمدهای پایدار تدوین شد اما کنار گذاشته شد. برخی از درآمدهای شهرداری که به حساب های شهرداری واریز نمی شود اشاره کرد و اظهار داشت: همین منابع می توانند به عنوان منابع پایدار مطرح باشند. علی عطا تأکید کرد: باید مشخص شود که در حوزه شهرسازی چه برنامه هایی مدنظر آقای نجفی است. نجفی تصریح کرد: درباره اطلس مال و همچنین مال ارگ در سعادت آباد مسئولین شهری بیایند گزارش بدهند که چطور به اینها مجوز دادند؟ طرح برج باغ یکی از اشتباهات شورای وقت بود، حتی اگر آن مصوبه درست اجرا می‌شد این مشکلات در این سطح نبود. ما می‌توانستیم تهران را به یک باغ شهر تبدیل کنیم و امروز کار سختی است که این اتفاق بیفتد اما باید تلاش کرد.
فراهانی اظهار داشت: به طور مشخص سوال این است که آقای نجفی چه برنامه ای را برای توزیع خدمات شهری به صورت عادلانه در مناطق و محلات دارد؟ شهردار بعدی تهران چه برنامه ای برای کاهش آسیب ها ی اجتماعی مثل تکدی گری، کارتن خوابی و... دارد؟
این سوال بی پاسخ ماند.
حجت نظری نیز با اشاره به اینکه از شهردار بعدی تهران انتظار می رود توجه ویژه ای را به بحث مناسب سازی معابر جهت تردد معلولان و کم توانان داشته باشد گفت: آقای نجفی در این زمینه باید توضیح دهند که چه برنامه ای را پیش بینی کرده اند. نجفی اظهار داشت: بسیاری از فضاهای شهری مناسب افراد کم توان جسمی نیست مثل ایستگاه مترو که هاشمی گفت ۸۰ ایستگاه مترو دارای آسانسور ویژه معلولان است. الهام فخاری گفت:آقای نجفی باید این اطمینان را به ما بدهند که حتماً تغییراتی در شهرداری ایجاد می شود چرا که مردم به خاطر تغییر در رویه به اعضای جدید رأی داده اند. نجفی گفت: تغییر الزاما در تغییر چهره‌ها و افراد نیست ما واقعا باید ببینیم کسانی که در شهرداری مدیر هستند یا نیستند -اساس را باید بر همین نیروها و امنیت شغلی و ارتقای شغلی و شایسته‌سالاری بگذاریم- مبنا بر فرهنگ سازمانی است البته تغییر در نیروها و مدیران حتما وجود دارد. زهرا سادات نوری تصریح کرد: مسکن های بسیار زیادی در تهران هستند که خالی است و سوالی که مطرح می شود این است که آقای نجفی چه برنامه ای را برای کنترل جمعیت و مهاجرت برای شهر تهران دارد؟
این سوال نیز بی پاسخ ماند.
محمد علی خانی با اشاره به مسئله حمل و نقل عمومی اظهار داشت: متأسفانه این موضوع در برنامه آقای نجفی مغفول مانده است. نجفی کمرنگ بودن برنامه های خود در حوزه حمل و نقل عمومی را نیز پذیرفت و گفت: خوشبختانه طرح های پشتیبانی خوبی در این حوزه وجود دارد و به زودی هزار واگن به متروی تهران وارد می شود.
محسن هاشمی با بیان اینکه متأسفانه تهران همانند شهری سیاه چاله شده است گفت: در دوره بعدی مدیریت شهری توجه ویژه ای به بحث جهانی سازی شهر تهران شود و شرایط لازم برای حضور گردشگران و بخش های مختلف از جمله ترانزیت و هتل های مناسب فراهم شود.
جوابی به این حرف داده نشد. زهرا نژاد بهرام گفت: در روزهای گذشته شهردار تهران اعلام کرده است که در بخش آلودگی هوا با کم کاری دولت مواجه بوده است. سوالی که مطرح می شود این است که آیا آقای نجفی این موضوع را قبول دارند یا خیر؟ و اگر قبول ندارند چه برنامه ای را برای رفع آلودگی در شهر تهران خواهند داشت. نجفی پاسخ داد: اگر از تهران راضی هستید که مدیریت ایشان را ادامه می دهید؛ موضع خود را در دو حوزه مدیریت و در حوزه ارتباط با نهادهای نظارتی مشخص کنید. میرلوحی با اشاره به موضوع منابع پایدار و ناپایدار شهری گفت: باید این موضوعات به طور مشخص اعلام شود ضمن اینکه هزینه های پروژه ها به طور خاص اعلام شود. نجفی گفت: در صورتی که شهردار تهران شوم با فن آوری شهرداری رایزنی کرده تا پس از انتخاب، ظرف دو ماه آینده تمامی قراردادهای بالای یک میلیون تومان در سایت شهرداری قرار گرفته و همه به آن دسترسی داشته باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها