فرصت برای ایمنی سازی ساختمان معروف به دراکولا

کد خبر: 749294

مالک اين پاساژ ۴۵ ساله اقدام به گودبرداری غيراصولی و احداث سازه‌های خطرناک كرده كه می‌تواند هرآن منجر به حادثه‌ای بزرگ شود.

فرصت برای ایمنی سازی ساختمان معروف به دراکولا

137 آنلاین: پاساژ آزاد معروف به دراکولا واقع در تقاطع خیابان جمهوری- ولی عصر (عج) به عنوان نا ایمن‌ترین ساختمان تجاری منطقه ۱۱ تا ۱۰ روز آینده پلمپ خواهد شد.

مالک اين پاساژ ۴۵ ساله اقدام به گودبرداری غيراصولی و احداث سازه‌های خطرناک كرده كه می‌تواند هرآن منجر به حادثه‌ای بزرگ شود.

احداث زيرزمين ۲- به‌صورت الحاقی و با گودبرداری برای احداث ۱۷ واحد تجاری، تبديل ۳ كارگاه توليدی به ۳۴ واحد تجاری در طبقه زيرزمين منفی یک، جمع‌آوری بخشی فضای ميانی مغازه‌های طبقه همكف، استفاده از تير كنار بالكن‌های طبقات اول، دوم و سوم برای اتصال اسكلت ميانی و افزايش وسعت بالكن طبقات بالایی بدون ايجاد هيچ سازه ايمن از جمله موارد خطرساز صورت گرفته در پاساژ آزاد است.

در اين پاساژ ناايمن حدود ۵۰۰ نفر مشغول به كارند كه اغلب در توليد و فروش لباس عروس فعاليت می‌كنند.

برای اين پاساژ قدیمی در سال ۹۱ رای اصلاح و تخريب بخش‌های ايجاد شده خطرناک از طريق كميسيون ماده ۱۰۰ صادر شده است.

به گفته نصرالله آباديان، شهردار منطقه ۱۱ با آغاز فصل سرما و بارش های جوی در صورت بارش ۴۰-۳۰میلیمتری امکان فرو ریختن این ساختمان وجود دارد و با توجه خطرات جانی از مالک خواسته‌اند تا نسبت به تخریب و نوسازی ملک اقدام نماید.

گفتنی است در منطقه ۱۱ تهران ۱۳۸ بنای تجاری ناايمن شناسایی شده است كه از ميان آنها علاءالدين و آلومينيوم بسيار از موارد خطرساز را رفع كرده و تجهيزات ايمنی را نصب كرده‌اند.

در مجموعه آلومینیوم کیوسک آتش نشانی به همراه ۲ نفر آتش نشان مستقر شده است. همچنين ساختمان مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق شده ، آسانسورها استانداردسازی شده‌اند و سایر اقدامات نیز در حال انجام است.

برای پاساژ علاء الدین هم پله‌های فرار تعبیه شده و اقدامات ایمنی برای آتش‌سوزی نیز انجام شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها