شهردار تهران: راه‌بندان شده و کاری از عهده شهرداری برنمی آید!/ وقتی نجفی در «مدیریت بحران پیش‌بینی شده» هم مردود است!

کد خبر: 777778

کم کم شیرینی این نعمت الهی در سایه بی مدیریتی مسئولان برای مردم به تلخی می‌گراید و مصیبت‌ها و سختی هایش نقل محافل مردمی می‌شود.

شهردار تهران:  راه‌بندان شده و کاری از عهده شهرداری برنمی آید!/ وقتی نجفی در «مدیریت بحران پیش‌بینی شده» هم مردود است!
سرویس اجتماعی فردا؛ رجانیوز نوشت: چند روز قبل از ورود سامانه سرما و برف به کشور، سازمان هواشناسی آن را پیش بینی کرده بود تا جاییکه همه مردم به یکدیگر وعده چنین بارشی را می‌دادند. اما همزمان با شروع بارش ها، ترافیک و راه بندان‌ها و کمرنگ بودن حضور شهرداری در مدیریت اوضاع خبر از غافل گیری شهرداری تهران می‌داد، غافل گیری که محمدعلی نجفی آن را تایید نمیکند. با افزایش مشکلات فراوان ایجاد شده برای مردم انتقادات به شهرداری تهران بالا گرفت. همین انتقادات باعث شد بعد از گذشت مدت زیادی از شروع بحران مصاحبه‌ای از محمدعلی نجفی روی خروجی سایت‌های خبری قرار بگیرد.
اینجا بخوانید: نجفی مدعی شد؛ نمره دولت به برف روبی از ۲۰، ۱۸ بود!
وی در این مصاحبه که با عنوان «واکنش شهردار تهران به انتقادات اخیر» رسانه‌ای شد تمام مشکلات را به جاده شیب دار نسبت می‌دهد و می‌گوید در این مورد کاری از شهرداری بر می‌آید: «با آغاز بارش‌ها بعضی از راه‌ها مسدود شده‌بودند که در بیشتر موارد دلیل آن شیب زیاد خیابان‌ها و لیز خوردن خودرو‌ها بود؛ به همین دلیل راهبندان‌هایی ایجاد شده بود و کاری از عهده شهرداری بر نمی‌آید» شهرداری تهران که حتی زحمت تکاندن درخت‌ها را هم به خود نداده و از دانش آموزان خواسته تا این کار را انجام دهند در حالی از پاسخگویی طفره می‌رود که حتی شن و نمک در اتوبان‌ها و جاده‌های پررفت و آمد هم پیش بینی نشده بود. گواه این صحبت بسته شدن و ترافیک سنگین جاده‌ها و اتوبان هاست. این بی تدبیری با واکنش اهالی رسانه هم روبه رو شد و انتقاد مجری تلویزیونی را در عدم مدیریت بحران روی انتن زنده را در برداشت
در این وضعیت حمل نقل عمومی نیز پاسخگوی حجم زیاد جابه جایی مردم نیست. خودرو‌هایی که در زیربرف امکان جابه جا شدن ندارند مردم را به بالاجبار به سمت وسایل حمل و نقل عمومی برده است، اما نگاهی به مترو و ایستگاه‌های اتوبوس BRT شلوغی و سردرگمی مردم را نشان میدهد. برف آنقدر برای شهرداری غافلگیرکننده بوده که حتی توان انجام فعالیت‌های عادی خود را نیز ندارد. حجم زباله‌های جمع شده در کوچه و خیابان‌های تهران نشان میدهد فقط برف روبی خیابان‌ها و درختان، کار روی زمین مانده شهرداری نیست. شهرداری تحت مدیریت محمدعلی نجفی نشان داد در بحرانی که از چند روز قبل پیش بینی شده است هم نمی‌تواند مدیریت جهادی و میدانی از خود را به مردم عرضه کند، حالا فقط تصور کنید بحران‌های پیش بینی نشده ای، چون زلزله دامن گیر این شهر شود! سکوت رسانه‌های اصلاح طلب در برابر این گرفتاری مردم را هم نباید فراموش کرد، مدیریتی فشل که اگر فردی غیراصلاح طلبان شهردار تهران بود روزنامه‌های اصلاح طلب با تیتری بزرگ فریاد «استعفا» را بر سر او می‌کشیدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها