از دعوت دانش‌آموزان برای تکاندن برف‌ها تا حضور در مراسم حاشیه‌ساز/ نجفی هیچ کاری نکرد، فقط وقت مردم و شهر را گرفت

کد خبر: 794760

هفته گذشته خبر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران تایید شد و آنطور که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر تهران پس از تعطیلات عید نوروز باید به دنبال شهردار جدیدی برای پایتخت باشند.

از دعوت دانش‌آموزان برای تکاندن برف‌ها تا حضور در مراسم حاشیه‌ساز/ نجفی هیچ کاری نکرد، فقط وقت مردم و شهر را گرفت
سرویس اجتماعی فردا: هفته گذشته خبر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران تایید شد و آنطور که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر تهران پس از تعطیلات عید نوروز باید به دنبال شهردار جدیدی برای پایتخت باشند.
نجفی که حتی نتوانست یکسال هم مدیریت شهر تهران را برعهده بگیرد در همین چند ماه فعالیتش در شهرداری تهران نیز به دلیل ناکارآمدی و عدم مدیریت اصولی بحران در پایتخت با انتقادات شدیدی رو به رو شد. توقف توسعه خطوط مترو و تعطیلی برخی از ایستگاه‌ها از یک سو و عدم حضور نجفی در روز‌هایی که تهران با بحران زلزله و بارش سنگین برف مواجه شده بود از سوی دیگر سبب شد که حتی جریان حامی نجفی نیز نسبت به ناکارآمدی شهردار تهران انتقاد کند.
انتقادات از عملکرد ضعیف شهردار تهران
۱۵ بهمن ماه بود که محسن هاشمی پس از ایجاد بحران برف در پایتخت از عملکرد شهردار انتقاد کرد و گفت: «امروز همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه است. در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در ۶ ماه سپری شده از دوره مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.»
عملکرد نجفی در دوره فعالیتش در شهرداری تهران به قدری ضعیف بوده که روزنامه حزب کارگزاران با ارائه کارنامه نجفی تلویحا به تمسخر او پرداخته است.
نجفی هیچ کاری نکرد، فقط وقت مردم و شهر را گرفت
این روزنامه در رابطه با کار‌های قابل ذکر نجفی به حضور در جلسات، وعده انتصاب زنان، دعوت جوانان برای تکاندن برف، انتقاد توییتری و ... اشاره کرده است.
نجفی هیچ کاری نکرد، فقط وقت مردم و شهر را گرفت
ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد محمدعلی نجفی در شهرداری تهران به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «شاهد آن بودیم که افراد بسیار زیادی از مدیران که بعضی هایشان واقعا مدیران خوبی بودند جابه جا شدند. فقط این مدیران هم نبودند، مدیر‌های جدید هم که آمدند هر کدام تغییراتی را انجام دادند و در نهایت شاید نزدیک به ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر تغییر کرده اند؛ و در این مقیاس جا به جایی‌ها حرکت غیر کارشناسی است.»
قناعتی ادامه می‌دهد: «در زمان فعالیت نجفی در شهرداری تهران نه تنها پروژه‌های عمرانی گسترش پیدا نکرد بلکه روند آن‌ها کند شده و برخی از آن‌ها نیز تعطیل شده است. یکی از تبعات تعطیلی پروژه‌ها بیکاری بسیاری از افراد است که حالا در شب عید بلاتکلیف مانده اند. از طرفی باید بگویم که مصالح و امکاناتی که در این پروژه‌ها ریخته شده، شرایط را برای تردد افراد و ساکنان اطراف پروژه‌ها نامناسب کرده است. همچنین هر چقدر این پروژه‌ها زودتر جمع شود در هزینه اش صرفه جویی می‌شود.»
این عضو سابق شورای شهر با اشاره به تعطیلی خط ۷ متروی تهران می‌گوید: «خط ۷ متروی تهران، به حل معضل ترافیک کمک زیادی می‌کرد. اما در حال حاضر که این خط مترو را تعطیل کرده اند؛ و این در حالی است که برخی از پیمانکاران دچار سردرگمی شده اند و در این شرایط متاسفانه می‌بینیم که خود آن‌ها به کارگر‌ها فشار می‌آورند.»
قناعتی با بیان اینکه مدت زمان فعالیت نجفی در شهرداری تهران کاری انجام نشده و تنها مسئولین زحمت کش جابجا شده‌اند و وقت مردم و شهر گرفته شده است، می‌گوید: در این چند ماه می‌شد کار‌های خوبی انجام داد، اما نه تنها هیچ اقدام مناسبی انجام نشده بلکه یکسری از کار‌ها تعطیل شد و حالا نوبت به استعفای شهردار تهران رسیده است.»
وی با اشاره به این موضوع که آنچه که محمدعلی نجفی را پس از ۷ ماه در شهرداری به بن بست کشاند، عملکرد بسیار ضعیف او در حوزه‌های مختلف بود، تصریح می‌کند: «استعفای نجفی ناکارآمدی جریان اصلاحات را در مدیریت شهر نشان می‌دهد، چه او تصمیم گرفته باشد و چه جریان اصلاحات، بازهم فرقی در اصل ماجرا نمی‌کند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها