پیرمرد فلسطینی سقف خانه‌اش را باغچه کرد +تصاویر

کد خبر: 1059698

پیرمرد فلسطینی در سایه مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، سقف خانه خود را به باغچه‌ای تبدیل کرد تا با فروش محصولات خود امرار معاش کند.

پیرمرد فلسطینی سقف خانه‌اش را باغچه کرد +تصاویر

باشگاه خبرنگاران: پیرمرد فلسطینی به نام «تیسیر ابو دان» موفق شد سرگرمی مورد علاقه خود را در کشاورزی به راهی برای تأمین نیاز‌های خانواده‌اش و همچنین یک فعالیت سودآور تبدیل کند، زیرا او سقف خانه خود را به باغچه‌ای برای کشت بسیاری از محصولاتی که خودش بدون کمک و حمایت کسی آن‌ها را تولید می‌کرد، تبدیل کند.

تیسیر ابودان برای تأمین نیاز‌های خانواده‌اش باغچه‌ای در پشت بام خانه خود ایجاد کرد و در آنجا محصولات فصلی مانند گوجه فرنگی، نخود فرنگی، گل کلم و کلم را پرورش می‌دهد و اگر مازاد برداشت محصول وجود داشته باشد آن‌ها را در بازار یا به همسایگانش می‌فروشد.

تصاویری از سقف خانه او نشان می‌دهد که تیسیر ابو دان چگونه آن را تبدیل به یک باغچه با پوشش گیاهان سبز از همه جهات تبدیل کرده است. سقف پس از مجهز شدن به تجهیزات به زمین کشاورزی تبدیل شده است و ابزار‌های لازم کشاورزی نیز آویزان هستند و او در اطراف و در سبد‌هایی معلق کشاورزی کرده است.

در صحنه‌ای مشابه، اما در سنگاپور برخی این ابتکار عمل را پذیرفتند و ایده جدیدی از کشت در پشت بام ساختمان‌های بزرگ را به کار گرفتند و از مناطق وسیع بالای آسمان خراش‌ها برای حمایت از کشاورزی ملی استفاده کردند و باغچه‌هایی که بادمجان، رزماری و موز کاشته شده ایجاد کرده اند.

به طور مثال در سنگاپور پشت بام یک مرکز تجاری در محوطه‌ای به مساحت ۹۳۰ متر مربع به یکی از باغ‌هایی تبدیل شده است که در سقف‌های این کشور کوچک ایجاد شده و به تولید غذا‌های محلی و کاهش وابستگی به واردت فعالیت می‌کند.

ngablzs7IOEx

JlNRq4vwN8Eq

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها