زنبورها هم آپارتمان‌نشين می‌شوند!

کد خبر: 169977

اين محصول كه «كندوي عسل شهري» نام دارد، از يك گلدان گل تعبيه شده در فضاي بيروني كندو و ورودي زنبور در بالاي آن تشكيل شده است.

ایسنا: شركت بزرگ الكترونيكي فيليپس با هدف ارائه تجربه زنبورداري به شهرنشينان، دست به ساخت كندوي عسل مدرن زده كه به راحتي مي‌توان در آپارتمان آويخته و از عسل طبيعي آن استفاده كرد. اين محصول كه «كندوي عسل شهري» نام دارد، از يك گلدان گل تعبيه شده در فضاي بيروني كندو و ورودي زنبور در بالاي آن تشكيل شده است. در بخش داخلي اين دستگاه، محفظه شيشه‌اي حاوي شانه عسل براي برانگيختن زنبورها به خانه‌سازي قرار گرفته است.

در قسمت زيرين اين دستگاه نيز يك سيستم فعال‌كننده قرار گرفته كه زنبورها را آرام كرده و به فرد اجازه مي‌دهد تا بدون مزاحمت به جمع‌آوري عسل بپردازد. شيشه نارنجي رنگ محفظه شيشه‌اي دستگاه تنها به نوري كه زنبورها براي زندگي خود نياز دارند، اجازه ورود مي‌دهد. كندوي عسل شهري از ظاهري براق و مدرن برخوردار بوده كه آن را با زندگي امروزي مطابقت مي‌دهد. به گفته «فيليپس» با كاهش جمعيت كلونهاي زنبور، تكثير كندوهاي عسل شهري مي‌تواند در حفاظت از اين موجودات كمك كند. اين طراحي از مزيتهايي نسبت به كندوهاي جديد شهري ديگر برخوردار بوده و آن بي‌نيازي از داشتن محيط باز يا حياط است. تنها چيزي كه اين دستگاه احتياج داشته، نصب آن در نزديكي يك پنجره است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها