فیل‌های‌یتیم‌سریلانکایی‌به‌ایران‌آمدند‌/عکس

کد خبر: 267392

فیل های سریلانکایی باغ وحش ارم، همان فیل هایی هستند که چند سال قبل رئیس جمهور سریلانکا در سفر به ایران قول داده بود آن ها را به باغ وحش هدیه دهد.

فیل‌های‌یتیم‌سریلانکایی‌به‌ایران‌آمدند‌/عکس
مجله مهر:فیل های سریلانکایی دیروز رسما رونمایی شدند. با تشریفات ویژه ای که شامل آب بازی، هندوانه خوری و راه رفتن در حوضچه گِل می شد و اولین فیل های نمایشی تهران را به بازدیدکنندگان باغ وحش تهران نشان می داد.

این دو فیل سریلانکایی 5ساله و 8ساله هستند و خانه آنها از ماه ها قبل در مجموعه ارم در حال ساخته شدن بود. فیل های سریلانکایی که با جعبه های چوبی به تهران آورده شده بودند، به محض پایین آمدن از جرثقیل تنی به آب زدند، هندوانه و طالبی خوردند و با آب‌پاشی خرطومشان برای مردم هنرنمایی کردند.

فیل های سریلانکایی باغ وحش ارم، همان فیل هایی هستند که چند سال قبل رئیس جمهور سریلانکا در سفر به ایران قول داده بود آن ها را به باغ وحش هدیه دهد. این دو فیل قبل از این در یکی از معروف ترین یتیم خانه های حیوانات در سریلانکا به نام پیناوالا زندگی می کردند و رژیم غذایی شان برنج پخته به علاوه افزودنی های زیاد و میوه بود که در برگ موز برایشان لقمه گرفته می شد. البته معلوم نیست که این رژیم غذایی در تهران همچنان ادامه پیدا کند.

آخرین فیل هایی که مردم ایران از نزدیک دیده بودند، فیل های قاجاری بود که در دهه 1280 دختر فتحعلیشاه به برادرزاده اش هدیه داد. او همسر «آقاخان رئیس اسماعیلیان» در بمبئی هند بود و تصمیم گرفت چند کرگدن و فیل را از هند برای برادرزاده اش به ایران بفرستد. ورود فیل ها که با استقبال رسمی همراه بود، آنها را تبدیل به یک حیوان باشکوه درباری کرد که در دوران قجرها، دست به دست شاهان می شدند. در واقع دوران قاجار و به خصوص زمان ناصرالدین شاه، فیل و فیلخانه جزئی از شکوه و جلال دربار محسوب می شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها